homecoming - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu homecoming - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

homecoming

Blijf op de hoogte en volg Maud

28 Januari 2013 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo allemaal,
hier weer een verslag vanuit Oklahoma! Zoals de meeste wel weten heb ik het nog steeds ontzettend naar mijn zin! De tijd vliegt voorbij en ik ben alweer bijna over de helft van mijn verblijf hier. De afgelopen weken zijn erg leuk geweest en er is weer veel voor mij om te vertellen!

Laten we beginnen bij oud en nieuw, dit lijkt alweer zo lang geleden maar dat is het eigenlijk helemaal niet!
Oud en Nieuw wordt niet zo groot gevierd heer, meestal gewoon met de familie en dan kijken ze tv. Ik had natuurlijk twee keer oud&nieuw. Vooral mijn Nederlandse oud en nieuw was niet zo spectaculair, ik zat op de bank en had mijn nederlandse telefoon tijd erbij en telde af in mijn eentje want mijn gastouders waren zich aan het klaarmaken voor die avond.
Voor het Amerikaanse nieuwjaar waren we naar vrienden van mijn gastgezin gegaan en hadden daar spelletjes gespeeld en gegeten. Het was erg gezellig, wel heel anders dan wat ik gewend ben! Op tv keken we om 12 uur naar de bal van NewYork die ze lieten vallen. Daarna zei iedereen heel droog happy newyear.....
we waren rond 2 uur 's nachts thuis wat beschouwd werd als ontzettend laat hahahah!

Op school gaat alles nog erg goed. Elke dag ga ik met veel plezier naar school toe! Een van mijn leraren heeft mij genomineerd voor de National Social Studies Award. Dit is voor studenten die iets goeds hebben, bijvoorbeeld punten, inzet, leiderschap dat soort dingen. Ik moet mijn gegevens opsturen en dan kom ik in een boek te staan met alle genomineerde mensen uit de USA!
Ook ben ik genomineerd voor een FCA award. FCA(Fellowship of Christian Athletes) is een groep die we altijd op school hebben waarin we dingen over god bespreken en spelletjes spelen. De lerares die er altijd bij is is super aardig en heeft mij en twee andere meiden genomineerd voor die award. We krijgen een certifikaat daarvoor. Helaas kan ik er niet bij zijn wanneer we dat certifikaat krijgen want dat is als ik in Hawaii ben maar ik krijg het nog wel.

Toen school weer begon hadden we een basketball tournament, dat betekend dat je 3 dagen achter elkaar wedstrijd hebt en als je winnaars en verliezers spelen tegen elkaar. Het was beshoorlijk verweg, ongeveer 1,5 half uur rijden. Het begon op donderdag, we speelde heel goed en wonnen de eerste wedstrijd. De volgende dag hadden we een heel lastig team dus we verloren. Op zaterdag speelde we de wedstrijd voor de 3e plek. We wonnen de wedstrijd dus we waren 3e op het tournament geworden! Ik was erg trots op mijn team! Omdat ik een senior ben(en als senior heb je meer rechten) mochten ik en de twee andere seniors onze prijs in ontvangst nemen! Het was erg leuk! Onze boys speelde later die avond dus wij bleven daar om hun wedstrijd te kijken. Ook de jongens wonnen hun wedstrijd en hun waren 1e geworden (Ons jongens team is heel erg goed en is tot nu toe nog onverslagen)
Op de terugweg werden we aangehouden door de politie omdat de coach de bus veel te snel reed! Dat is iets waar ik wel aan moest wennen want de coaches hier rijden echt gestoord! Super snel en ondertussen zijn ze aan het praten, maar de bus reis is wel altijd super leuk, vooral nadat we gewonnen hadden omdat iedereen vrolijk is en de muziek hard aan staat en we allemaal mee zingen. Vaak stoppen we ook onderweg om wat te eten (meestal MC Donalds....).

De week erop starte de homecoming week. Iedere dag hadden we iets hoe je je moest verkleden. Maandag was tweeling dag, dinsdag hillbilly dag(dat is iets van de regio hier), woensdag pajama dag, donderdag beauty en de nerd dag, en vrijdag spirit dag(dus school kleuren) en op vrijdag was homecoming.
Homecoming heeft met sport te maken, bij ons op school is het basketball maar op de meeste grote scholen is het american football.
Het is ter eren van het sport team en om de school spirit op te houden.
Op vrijdag moesten we oefenen met het lopen want we moesten over het basketballveld lopen en dan op je eigen plek gaan staan etc.
Daarna op het einde van de school dat hadden we een pep assembly, dit is iets van de cheerleaders voor de school spirit. Ze deden allemaal spelletjes, een daarvan was van iedere klas moest een jonge zich verkleden als een meisje en dan werd gekozen wie er het beste uit zag, dit was super grappig!
Die avond was homecoming, uit het basketball team was van iedere klas een jongen en een meisje gekozen die tot de homecoming groep behoorde, het meisje moest en jurk aan en zich mooi maken. Iedereen van het basketball team en de cheerleaders moesten lopen maar hun hadden gewoon hun uniform aan. Dus eerst liep iedereen die gewoon hun uniform aan had, daarna begonnen ze met de freshmans die gekozen waren, dan de sophomore dan de junior en alle senior moesten zich mooi aan kleden en lopen. Tijdens het lopen werd er over iedereen wat verteld.
Na het lopen stond iedereen in twee rijen met de seniors in het midden. En van te voren hadden we moeten stemmen voor de homecoming king en queen. Wij, de meiden van het basketball team moesten voor de jongens king stemmen, en de jongens van het basketball team moesten voor de queen stemmen.
Toen werd dus bekend gemaakt wie de king en queen waren geworden en ik was de homecoming queen geworden! Ik kreeg een kroontje en een mooie bos bloemen. De king moest het kroontje op mijn hoofd zetten, maar ik was te lang hahaha dus ik moest door mijn knieen gaan, iedereen moest lachen!
Daarna moesten we gaan zitten en werden er heel veel foto's gemaakt. Daarna hadden de jongens hun wedstrijd en wij bleven zitten en keken de wedstrijd. Op de helft van de wedstrijd moesten wij ons gaan verkleden voor onze wedstrijd. Het hele dorp was er dus het was erg druk, en erg gezellig!
Het was een erg leuke avond geweest, na de wedstrijden was er nog een dance dat was erg gezellig!

Die week erop hadden we het Glencoe tournament, alle scholen uit ons district komen spelen dus er zijn de heledag wedstrijden. Het begon op Donderdag, wij speelden om 11 uur dus we waren uit school.Wij wonnen onze 1e wedstrijd De jongens speelde 's avonds dus we bleven de heledag in de gym en keken wedstrijden.
Vrijdag moest ik de hospitality room werken, dit was de kamer met al het eten voor de coaches. Wij moesten het klaar zetten en school houden. We waren de heledag uit school omdat we daar dus moesten werken. Het was erg leuk want we mochten het eten eten en de wedstrijden kijken omdat we niet de heletijd hoefde te werken. We speelde om 6 uur , helaas verloren we deze wedstrijd.
Op zaterdag moest ik ook weer de heledag werken. Wij speelde om 3 uur en verloren helaas weer, dus we waren 4e geworden. De jongens speelde 's avonds en het was super druk! De gym was super vol en mensen moesten op de grond zitten omdat het zo druk was. Het was een goede wedstrijd en ze wonnen!
Daarna gingen we uit eten met wat mensen. En daarna gingen we rond hangen in de Wallmart, want dat is wat jongeren hier doen als ze niets te doen hebben.

Dat was geloof ik een behoorlijke lange blog, maar ik had veel leuke dingen mee gemaakt!
Mijn volgende blog zal over Hawaii zijn want dat is al bijna, op 6 februari vlieg ik naar Hawaii, en 12 februari ben ik weer terug. Ik heb er erg veel zin in!
Veel liefs,
Maud

  • 28 Januari 2013 - 08:42

    Nel:

    Hoi Maud , weer een leuk verhaal over je belevenissen. De foto's van de homecomming zijn ook erg mooi. Staat je goed het kroontje!
    Als ik je niet meer spreek veel plezier in hamwaii!
    xxxxx nel

  • 28 Januari 2013 - 09:09

    Marian:

    Hoi Maud,, erg leuk verhaal weer,,volgens mij heb je het wel erg naar je zin daar in Oklahoma.
    Ik zie je ook steeds vaker met foto's op facebook voorbij komen,,
    Mooie foto's heb je ook altijd,,
    Geniet van alles,, en ik kan niet wachten op het verhaal over Hawaii.

    Heel veel groetjes Marian,, Theo en Lita.

  • 28 Januari 2013 - 10:37

    Diny:

    Ha die Maud! Wat een super verhaal weer, wat maak je veel mee wat zijn de Nederlandse scholen dan toch saai hé. En ook nog genomineerd voor de National Social Studies Award en de FCa award, toemaar en dan ook nog eens de homecoming queen. Je gaat straks met een koffervol belevenissen en awards naar huis. Met het kroontje opzetten speelde je wel een beetje vals voor die jongen met je hoge hakjes, staat je wel prachtig met die gouden jurk. leuke foto's.
    Wij wensen je heel veel plezier in Hawaii

    Groetjes Diny en de rest van de familie
    Doei!

  • 28 Januari 2013 - 18:22

    Jacqueline:

    Hoi Maud,

    Wat een lang en leuk verslag!
    Wat een sportieve school, is dat altijd daar zo op school?
    Fijn voor je dat je het zogoed doet daar!
    Veel plezier in Hawaï geniet ook daar van en ik ben weer benieuwd naar je ervaring!

    Heel veel groeten van Johan en Jacqueline

  • 28 Januari 2013 - 18:35

    Annie Janssen Lok:

    Nou Maud, ik dacht snel even lezen. Wat kan jij leuk schrijven, zeg. Een genot.
    Heel veel plezier Queen Maud daar in Hawaii.

    Ik kijk al weer uit naar je verhaal, maar dan neem ik wel even meer tijd hiervoor.

    Groetjes van Annie en de boy's

  • 28 Januari 2013 - 19:17

    JOHAN:

    Wat maak jij allemaal leuke dingen mee en dan word je ook nog queen,geweldig toch om dat zo te ervaren.
    Heel veel plezier in Hawaii,groetjes van Koen Bart Chris en Johan

  • 28 Januari 2013 - 21:47

    Daddy Cool Henry:

    Heee Maud wat een leuk verhaal weer. Geweldig om te lezen hoe goed je het naar de zin hebt. Wat een kleine mennekes die boykes als ze maar niet gefrustreerd raken. We spreken elkaar nog wel voor Hawaï! Dikke kus papa.

  • 31 Januari 2013 - 11:53

    Jolan:



    Hoi Maud,

    Bedankt voor het leuke verhaal en fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Op de foto's straal je, dus dat het goed met je gaat is wel te zien. Veel plezier in Hawai. Ben best een beetje jaloers op je hoor.

    Enne dat gouden jurkje stond je SUPER.

    Groetjes Jolan en de rest

  • 02 Februari 2013 - 09:34

    Moniek Venbrux:

    hee maud,

    erg leuk je verhalen telkens te lezen hier, ik houd ze in de gaten!
    heel veel plezier in hawaii, en de rest van je tijd in amerika natuurlijk!

    xxx moniek.

  • 06 Februari 2013 - 13:06

    Nona:

    Wo maudje, je klinkt als een aardig ingeburgerde Amerikaan. Wat een hoop avonturen maak je mee zeg. Super dat je al deze leuke dingen mag doen en dat je er van geniet. En je bent echt een studiebolletje zeg met al die awards. Het klinkt allemaal zo ‘amerikaanse film’ achtig.
    en ik zag je foto’s toen ik at the Tamboti lodge was. Wauw je zeg er echt schitterend uit. Lekkere lange slanke beentjes in die hakken en met een pikant jurkje. En je haren waren ook heeel moooi!
    heeeeel veel plezier in Hawaii, dan is ons tijd verschil nog groter…….. Ik hoop nog steeds heel erg dat ik een keer met je kan skypen. (als je een keertje vroeg op wil staan moet dat lukken als we een afspraak maken denk ik)
    geniet ervan, dikke knuffel xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Februari 2013 - 22:35

    Harrie Lange Buurman:

    he, vette tijden maak jij door .
    lol ,sporten, stappen ,hangen en leren ho maar maar ik ben blij dat het genot van je verslag afdruipt.
    ik hoop dat je nog veel plezier beleeft ook OP hawaI.

    GROETJES TOOS EN HARRIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 16051

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: