Hawaii! - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu Hawaii! - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

Hawaii!

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 Februari 2013 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo allemaal, hoe gaat het met iedereen?
Ik zal maar even beginnen met een waarschuwing, dit gaat waarschijnlijk een hele lange blog worden dus ga er maar even goed voor zitten!

Zoals bijna iedereen wel weet ben ik naar Hawaii geweest, ik ga beginnen met mijn verhaal twee dagen voor vertrek.

Op maandag en dinsdag hadden we een basketball wedstrijd. Op dinsdag was onze laatste wedstrijd. Het was een thuiswedstrijd, en de laatste wedstrijd is altijd de seniornight. Ze vertellen dan iets over de seniors van het meiden en jongens basketball team, en dan kregen we bloemen die we gaven aan onze ouders. Dit is omdat het voor de seniors de aller laatste wedstrijd is van hun carriere(tenzij je in college basketball gaat spelen). Daarna speelde we de wedstrijd, we speelde erg goed en wonnen de wedstrijd.
Die vrijdag waren de districts. Omdat de basketball wedstrijden waren afgelopen begonnen de wedstrijden in de staat, je hebt eerst districs, dan area, dan regionals, en dan staat. Ik was er helaas niet bij met districs omdat ik in Hawaii was maar vrijdag wonnen we en zaterdag verloren we dus we mochten naar area(als we allebei de wedstrijden verloren was het seizoen afgelopen)

Okee maar nu ga ik maar eens vertellen over Hawaii!
Dinsdag kwam ik thuis naar de wedstrijd het was behoorlijk laat dus ik ging snel naar bed. De volgende ochtend(nacht) stond ik om 3 uur op om nog wat laatste dingentjes in te pakken en om 4.30 waren we opweg naar Oklahoma City. Om 6 uur kwamen we aan op het vliegveld en ik ging inchecken. Toen ik ging inchecken vertelden ze me dat mijn vlucht was verlaat naar 9.45 (eigenlijk was de vlucht om 7 uur). Omdat mijn vlucht verlaat was kon ik mijn connecting vlucht in LA niet halen dus die vlucht werd verplaats naar 4.30. Dus ik zou als ik in LA aankwam 5 uur moeten wachten.
Tijdens het wachten voor mijn 1e vlucht (van 9.45) werdt hij steeds verder verlaat. Het was erg mistig daarom was hij verlaat. Uiteindelijk werd de vlucht gecancelled omdat het te mistig was om te landen.
Toen raakte ik wel een beetje in paniek! Ik ging naar de balie en de veranderde mijn vlucht naar 2.30PM. en in LA zou ik nog steeds de vlucht van 4.30PM. hebben. Dus nu moest ik nog langer wachten, in totaal heb ik 9 uur lang in Oklahoma City gewacht! Toen ik eindelijk op mijn vlucht naar LA viel ik in slaap en het het vliegtuig niet eens voelen opstijgen zo moe was ik! Toen we bijna in LA waren kwam een stuwardes naar mij toe en vertelde me dat ik mijn vlucht naar Honolulu niet ging halen en ik hem moest verplaatsen naar 6.30 PM. Dit maakte me wel een beetje aan het lachen ik dacht; hoe veel kan er miss gaan op een vlucht!
Toen ik aankwam in LA liep ik heel snel en hoopte dat ik heel misschien mijn vlucht toch nog kon halen. De bus dropte me af bij de gate en toen ik aankwam maakte ze net de deur dicht ( ik moest het woord deur even googelen omdat ik vergat hoe je het moest schrijven hahaha) maar oke ze maakte net de deur dicht. Ik ging naar de man toe en zij dat dit mijn vlucht was hij zei dat ik net optijd was en mocht in het vliegtuig gaan! Toen ik zat was ik wel erg blij en ook wel een beetje trots op me omdat ik het toch maar weer allemaal in mijn eentje had gedaan, en ik was nu echt op weg naar Hawaii!

Om 8.30 in de avond Hawaii tijd kwam ik aan in Honolulu. Daar wachte iemand me op. Met een busje werd ik naar het hotel gebracht en daar was al bijna iedereen van onze groep. We waren met 50 studen van over de hele wereld. De meeste mensen waren van Noorwegen en Duitsland er waren ook mensen van Thailand, Korea, Denemarken, Spanje, Brazillie, Mexico en China. Ik was de enigste Nederlander.
Aangekomen bij het hotel gingen we snel slapen omdat het al erg laat was. Ik was op de kamer met een meisje uit Korea, Duitsland en Noorwegen ze waren erg aardig!

De volgende dag, onze eerste dag in Hawaii! In de ochtend hadden we een tour rond het eiland met een bus. Het was zo ontzettend mooi! En ik had al meteen een klik met veel mensen! We hadden al meteen een groepje met meisje uit Spanje, Noorwegen, Duitsland en Mexico en twee jongens uit Noorwegen. We waren bijna de heledag op deze tour en we gingen in de bergen en naar het strand. In de bergen was het wat regenachtig maar het weer was nog steeds erg goed! Toen we terug kwamen gingen we naar het Hard-Rock café uit eten. We hadden de avond vrij, dus we gingen naar het strand en gingen nachtzwemmen. Het was wel een beetje koud maar wel gezellig! Daarna gingen we nog wat rondlopen rond de stad want ons hotel was midden in het centrum.

De volgende dag hadden we de ochtend en middag vrij en bijna iedereen van de groep wou gaan surfen dus om 7 uur 's ochtends waren we bij de zee om te gaan surfen! We hadden een les van een uur, het was super leuk! Ik had altijd al willen surfen dus nu was eindelijk de kans. Het was wel een beetje lastig maar erg leuk! Daarna hadden we met een kleiner groepje besloten dan we nog iets wouden gaan doen dus we hadden een boot tour van een uur. We gingen de zee op en genoten van het geweldige uitzicht op Hawaii's mooie stranden en bergen! In de avond hadden we een dinner cruise. We gingen met een boot de zee op en er was en buffet en een show met hawaii's dansen. Het was erg gezellig!

Op onze 3e dag hadden we in de ochten een city tour en we gingen naar het Pearl Harbor, Arizona Memorial. Dit was erg mooi, de boot Arizona die gebombardeed was op Pearl Harbor was nu het monument. De boot lag nog steeds in het water en daar hebben ze een monument op gebouwd met alle namen van de mensen die waren overleden, dit was wel erg indrukwekkend! Daarna werden we afgezet in een Mall en mochten we gaan shoppen. Ons groepje had niet zo veel zin om te shoppen dus we gingen ergens zitten en kletsen. Om 4 uur moesten we bij het restaurant zijn en gingen we met iedereen uit eten. Daarna hadden we weer een vrije avond. We gingen wat shoppen in de buurt van ons hotel en daarna besloten we dat we iets wouden gaan doen dus gingen we naar de bioscoop, en zagen 'Identity thief'

Op onze laatste dag hadden we de hele dag vrij. We hadden een tour geregeld zodat we konden gaan sorkelen. Dus in de ochtend weer vroeg op en in een busje op weg naar de snorkel plek! de plaats was ontzettend mooi en ook de vissen waren erg mooi! Het regende wel een beetje maar we waren in het water dus dat maakte niet zo veel uit! Het koraal was niet zo geweldig maar het was toch wel erg leuk!
In de avond hadden we een dinner show op het strand. Dus met de bus gingen we naar het strand daar was het buffet en er was een groot podium waar ze allemaal verschillende Hawaiise dansen deden! Het was erg leuk! Die avond mochten we iets langer wegblijven omdat het onze laatste avond was. Dus we gingen met z'n alle nog gezellig wat souveniers shoppen en ijs eten.

De volgende dag ging iedereen weer naar huis toe omdat we onze laatste tijd met z'n alle goed wouden besteden stonden we om 6 uur op en gingen we naar het strand. Om 9 uur vertrok de eerste groep het was wel stom om afschijd te nemen omdat we allemaal toch wel erg close waren geworden en we zo'n leuke tijd samen hadden mee gemaakt.
Ik en het meisje uit Duitsland gingen pas om 2 uur 's middags dus wij gingen iedereen uitzwaaien en daarna lunch eten en nog wat rond lopen. We hadden dezelfde vlucht naar Dallas dus we zaten samen in het vliegtuig dat was wel fijn. In Dallas konden we nog twee uur samen wachten en toen was haar vlucht en ik moest nog 2 uur wachten voor mijn vlucht.
In Dallas kwam ook het meisje uit Korea omdat zij ook in Oklahoma woonde. Haar vlucht was eerst naar LA en dan Dallas en vanuit Dallas hadden we dezelfde vlucht naar Oklahoma City. Dat was wel fijn, dus ik hoefde weer niet allen de vliegen.
Toen het vliegtuig landen in Oklahoma City zagen we dat het sneeuwde! Mijn hostdad kwam me ophalen en de hele weg terug sneeuwde het.

De volgende dag ging ik weer naar school en ik was blij iedereen weer te zien en iedereen was blij mij weer te zien! En natuurlijk heb ik heel vaak mijn Hawaii verhaal moeten vertellen.

Op Donderdag was Area van basketball dus we vertrokken rond 10 uur in de ochtend voor de wedstrijd. We wonnen de wedstrijd dus waren nog steeds in de game. De volgende dag zouden we weer een wedstrijd hebben wat was voor de regionals.

Op vrijdag hadden we een late wedstrijd dus na school vertrok de bus en hadden we onze wedstrijd. We speelde super goed maar hadden een erg lastig team waar we tegen moesten spelen. Het team waar we tegen moesten spelen verwachte dat ze ons heel makkelijk zouden verslaan, maar ons team was on fire dus zo makkelijk was het niet voor ze. De laatste 2 minuten waren we maar 2 punten onder hun alleen toen begonnen we wat minder goed te spelen en verloren met 10 punten. En ja dat was dus het einde van ons seizon omdat we al een wedstrijd hadden verloren.
In de kleedkamer was het erg verdrietig, iedereen moest huilen maar we waren wel trots op onszelf. Ik en de twee andere seniors waren vooral erg verdrietig omdat het onze laatste wedstrijd voor altijd was! En iedereen realizeerde zich dat volgend jaar ik en de andere seniors er niet meer bij zouden zijn. Op de terugweg stopte we bij mc donalds en iedereen was toch wel weer blij omdat we gewoon zo'n ontzettend leuk team hebben! Toen ik thuis was voelde ik toch wel een leegte in mijn hart, hahaha dat klinkt poëtisch. Maar ik realizeerde me dat hoe erg ik iedereen zou gaan missen als ik naar huis moest Dus ik ga zeker van mijn laatste maanden hier nog volop genieten!
Vanavond ga ik naar de jongens wedstrijd kijken want hun zijn nog volop bezig en gaan waarschijnlijk naar state.
Maandag hebben we vrij omdat het presidents dag is dus dan ga ik met vriendinnen softball spullen kopen omdat we dinsdag beginnen met softball training!

Dat was zo'n beetje alles wat ik heb meegemaakt afgelopen tijd!
Ik heb carnaval we een beetje gemist maar ik kan volgendjaar weer volop mee feesten!
Heel veel liefs en groetjes,
Maud

  • 16 Februari 2013 - 22:08

    Johan:

    Nou Maud dit verhaal is echt niet te lang,het blijft super leuk om te lezen.Veel plezier nog en succes met softbal, ik ben benieuwd hoe je dat afgaat?
    Met vriendelijke groeten Koen,Bart,Chris en Johan

  • 16 Februari 2013 - 23:47

    Anneline:

    Hee maud, weer een leuk verhaal om te lezen! Wat een geweldige reis moet Hawaii geweest zijn en het is mooi om te lezen dat je zo close bent geworden met je basketball team en dat je er zo van genoten hebt. Blijf vooral genieten de laatste maanden! Liefs xx

  • 17 Februari 2013 - 09:54

    Nel En Henry:

    Nou Maud stoer hoor hoe jij als 17jarige daar effe in je eentje alles oplost met al die vertragingen, wij zijn ook trots op jou! Wat een ervaringen allemaal, ik ben benieuwd hoe je softballen zal vinden. Misschien gaan jullie na het softballen ook wel bij mc Donalds de overwinningen vieren. Carnaval was erg leuk we hebben jullie er wel bij gemist. Dikke kus mum and daddy

  • 17 Februari 2013 - 11:21

    Fam. Van Creiij:

    Hey Maud, wat een ervaringen allemaal en wat fijn dat je het zo leuk hebt. Als je jou verhaal leest kun je merken dat je de hele dag engels praat. Mooi om te lezen.
    Geniet nog maar een paar maanden.
    groeten uit Haps

  • 17 Februari 2013 - 11:21

    Fam. Van Creiij:

    Hey Maud, wat een ervaringen allemaal en wat fijn dat je het zo leuk hebt. Als je jou verhaal leest kun je merken dat je de hele dag engels praat. Mooi om te lezen.
    Geniet nog maar een paar maanden.
    groeten uit Haps

  • 17 Februari 2013 - 13:50

    Jacqueline Kuppen :

    Hallo Maud,
    Weer een ervaring rijker en een mooie tijd op Hawaï gehad.
    Dank weer voor je verhaal!
    Hoe moet het nu je geen basketball meer speelt?
    Nog veel plezier!
    Groetjes, Jacqueline

  • 17 Februari 2013 - 14:05

    Annie Janssen Lok:

    Hoi Maud,

    Ik ben blij dat het zondag is. Heb ik tenminste de tijd om jou verhaal eens rustig te lezen.
    Meid wat heb jij het daar volgens mij leuk. Geniet de laatste maanden nog maar lekker, want voor je het weet ben je er weer. Succes met softballen.

    Groetjes van Annie en de boy's

  • 17 Februari 2013 - 17:54

    Piet En Miet Van Duren:

    Moud wat hep je weer een mooi verhaal gesceven en wat heb je toch een in terressante vlieg reis gehad..Daar nemenwij ons petje voor af,Maak nog maar veel plezier,,En veel sucses met het het soft ballen dan is de tijd vlug voor bij ..Veel liefsOpa en Oma

  • 19 Februari 2013 - 08:18

    Nona:

    heee sissie,
    leeeeeuk verhaaltje dankje schatje patje kratje, ik heb zin om heeel veel koosnaampjes op te schrijven en je heeel veel te knuffelen tot ik hoor. "nouuu nona". Ik mis je maudje!
    Ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt, je bent echt een stoer mens. Dat blijkt maar weer tijdens die vliegreis en dat je gaat softballen want dat lijkt me maar eng. woo ik wist trouwens niet dat je zooo sportief was, goed van je.
    geniet nog heeeel veel van je tijd! we mailen en ik blaas een kusje die kant op! xxxxxxxx

  • 01 Maart 2013 - 08:30

    Philomeen:

    Hej Maud,

    Leuk, je verhalen (ik moest de vorige ook nog lezen). Naar welk eiland van Hawaii was je geweest? Het was er vast heel mooi en leuk dat je hebt gesurft; lijkt me lastig en zeker als je lang bent.
    En wat een typisch Amerikaanse dingen maak je mee met je basketballteam; grappig, die 'kroning' tot Queen!
    Wat opvalt in je verhalen is dat je echt heel veel samen doet met je vriendinnen en dat die vriendschappen heel close zijn; heel fijn voor je. Straks wel moeilijk bij je vertrek om afscheid van hen te nemen.
    Maar zover is het gelukkig nog lang niet. Geniet maar van het softball; een erg leuke sport, hoor! En geniet van alles wat er nog gebeurt.
    Veel plezier weer en tot je volgende blog!

    Lieve groetjes: Philomeen.

  • 10 Maart 2013 - 19:56

    ANNIE:

    Hoi Maud,Wat een stoere meid ben jij vindt overal een oplossing voor .Het is ook zo leuk om te lezen dat je gauw vrienden maakt .Geniet nog lekker van de tijd daar !We zien uit naar je volgende blog .
    We hebben van de week van een weekje wintersport genoten met veel zon , hier thuis is het weer erg koud kijken uit naar de lente.
    Groetjes uit Nuenen Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 848
Totaal aantal bezoekers 16034

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: