Prom, Tornado's en meer - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu Prom, Tornado's en meer - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

Prom, Tornado's en meer

Blijf op de hoogte en volg Maud

21 Mei 2013 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo allemaal!
Hier weer een berichtje van mij. Als eerste zal ik even mededelen dat alles hier goed gaat en de tornado bij ons in de omgeving niets vernield heeft! Meer daar over later in mijn verhaal....

Ik heb weer veel te vertellen!
En paar weken terug was er een marathon in Oklahoma City. Onze school helpt altijd mee dus ik wou ook graag mee helpen. Nadat er bommen waren geweest in de Boston marathon was de beveiliging erg goed!
Wij gingen naar Oklahoma City zaterdag ochtend en helpte om het eten klaar te maken voor de renners en de medailles op te hangen. Daar waren we de heledag mee bezig!
We hadden een hotel suite met alle mensen die helpten. We waren met ongeveer 15 meiden. We gingen zwemmen in de avond en naar bed om 12 uur. Om weer op te staan om 2 uur in de ochtend/avond.
Die zondag ochtend/avond moesten we nog wat medailles ophangen en onze lerares ging rennen, dus we zwaaide haar uit!
Wij stonden bij de finishline en deelde dekens uit en gaven medailles en eten. Er waren ongeveer 30.000 mensen die de marathon hadden gerend! Het was ontzettend druk maar erg leuk en gezellig om te doen!

We kwamen terug rond 4 uur in de middag en toen moest in naar een etentje met alle exchange studenten.
Iedereen had eten van hun Eigen land gemaakt(ik had een kaastaart gemaakt). We hadden lekker eten maar ik was wel erg moe dus bleef niet al te lang!

Die week erna op Zaterdag was het Prom! Zaterdag ochtend ging ik naar Summer's huis en we gingen naar een van haar kennisen die ons haar en make-up deed. Nadat ons haar en make-up was gedaan gingen we terug naar ons huis en Savannah kwam daar ook en we gingen omkleden. We hadden een zwarte hummer van Savannah's moeder die we gebruikte als ons vervoer!
Nadat we helemaal aangekleed waren en klaar waren gingen we een jongen ophalen die ook met ons mee ging. We waren allemaal zonder date.
We gingen naar Stillwater even naar de winkel want we moesten wat halen. We zouden eigenlijk foto's gaan nemen in het park maar het was erg koud dus we besloten dat maar niet te gaan doen.
We hadden rond 5 uur afgesproken met twee andere jongens en een meisje om met zijn alle uit eten te gaan in een japaans restaurant.
Het eten was erg lekker en het was erg gezellig!
Toen we klaar waren met eten gingen we nog een andere vriendin ophalen en toen reden we naar Prom. Het was in een ander klein dorpje in het buurthuis.
Het was erg mooi aangekleed en er waren rond de 30 mensen geloof ik. (het was voor de junior en senior klas en hun date's)
We dansten de hele avond! Ze hadden veel verschillende muziek maar vooral veel liedjes waar vaste dansjes op zijn zoals de macarena.
Prom was afgelopen om 12 uur 's nachts. Daarna was afterprom in de gym op school. Er waren springkussens, films muziek en eten. Tot 6 uur in de ochtend waren we daar geweest! Het was erg gezellig.

Die week erop was het een beetje saai op school! Omdat het een van de laatste weken was hebben we niet veel gedaan, alleen maar films kijken en spelletjes spelen dus de dagen gaan behoorlijk langzaam!

Na school hadden we wel veel te doen! Omdat het de laatste weken zijn is er veel te doen voor de seniors. Eerst was er de SportBanquet. Dit was om alle kinderen die sports speelden te eren. We kregen wat awards en voor de seniors hadden ze wat speciale cadeau's. En wij als seniors hadden cadeau's gekocht voor onze coaches.
We hadden ook de Senior tea. Dit was met onze klas en ze lieten foto's van iedereen zien als kinderen op een powerpoint en we hadden taart. Dit was ook erg gezellig!
Daarna hadden we de awardsBanquet waar iedereen die iets speciaals hadden bereikt een award kreeg. Ik kreeg awards voor het hoogste punt in mijn Computer klas, Alleen maar A's en B's hebben, en voor FCA(dit is een klas waar we over god praten).

Die dag erna ging ik met Savannah mijn cap versieren (dat is het hoetje voor graduation) Ik had mijn naam erop gezet en een stikje gemaakt van de amerikaanse vlag.

De volgende ochtend op Zaterdag hadden we de Senior dag van Softball. We speelden met ons team een wedstrijd tegen oud glencoe studenten. Dat was erg leuk en het was gewoon voor de fun, dus niet super serieus! Na de wedstrijd kwam een andere vriendin met mij mee naar huis en gingen we zwemmen want het was ontzettend heet!

De volgende dag(Zondag) had ik weer wat te doen. Een van de exchange studenten uit Stillwater had een klein afscheidsfeestje en ik was uitgenodigd dus we gingen zwemmen in Stillwater. Dit was ook weer erg gezellig er waren een paar exchange studenten en wat amerikaanse vriendinnen van haar. Zij vloog vandaag al naar huis!
Die zondag avond begonnen de tornado's! Bij ons was er helemaal niks van te merken het was zonnig en warm, maar ongeveer een uur weg was een klein dorpje helemaal vernield! Dit was al behoorlijk erg maar de volgende dag was het helemaal erg!
Ik ging met een vriendin naar Stillwater en we stopte om wat te drinken te halen en we kijken achter ons en er is een gigantische zwarte wolk! Eerst is het ontzettend still maar daarna begint de wind te waaien en het zand begint rond te draaien en alle blaadjes van de bomen vliegen overall dus wij besloten dat het niet zo veilig was om daar te blijven dus reden snel terug naar mijn huis waar we een tornado shelter hebben.
De wolk was inmiddels voor ons en ging richting Glencoe. Het was zo raar om te zien omdat de wolk zo laag was en enorm donker. Het begon te hagelen en heel erg te regen maar gelukkig vormde de tornado niet!

Bij mijn huis zetten we de tv aan en keken het nieuws(dat is wat iedereen hier doet als het weer dreigend word). Iedereen heeft een tornado shelten, want elk jaar hebben ze wel een tornado dus voor hun was het heel normaal maar ik vond het toch wel een beetje eng! We zagen de tornado over Moore, een dorpje bij Oklahoma City gaan en het vernielde alles!
Ze vergelijken deze tornado met een tornado op 3 mei 1999 die heel erg verniellend was! Dus het was een veel ergere tornado dan wat ze normaal hebben!
Momenteel hebben we nog wat regen maar het is gelukkig rustig. In het noorden van Texas is er geloof ik nog wel wat dreigend weer maar het is niet meer zo erg!
Op school zijn we al bezig om geld en spullen op te halen voor de mensen die alles verloren hebben!

Okee nu weer terug naar wat leuk nieuws! Donderdag komen papa en mama hier! Ik kan niet wachten om ze weer te zien!
We hebben nu nog wat Senior dingen te doen deze week en donderdag is de laatste dag van school! En dan Zaterdag is Graduation.

Ohja ik vergat nog te vertellen de bruiloft van Summer gaat niet meer door. Dat is een enorm lang verhaal dus ga ik niet helemaal vertellen haha! Ik ben nog steeds erg blij dat ik mijn verblijf hier langer heb gemaakt zodat ik nog wat tijd heb om met mijn vriendinnen rond te hangen!

Dat was weer mijn update voor deze keer!
Heel veel liefs en Groetjes,
Maud

  • 22 Mei 2013 - 08:52

    Marian:

    Hoi Maud

    Wat een prachtig verhaal weer,, en wat maak jij toch veel mee zeg.
    Ik ben wel blij dat de tornado niet bij jullie huis is geweest,, we waren er wel bang voor toen we het hier hoorde.
    Geniet van de tijd met jullie pap en mam.
    En al vast Gefeliciteerd met je verjaardag,, maak daar maar een hele leuke en speciale dag van.

    Groetjes Marian

  • 22 Mei 2013 - 09:54

    Diny:

    Ha die Maud

    Blij dat jou niets is overkomen met die tornado, daarover zaten we wel ff in de rats, via Henry hebben we vernomen dat alles met jou goed is. Ga lekker genieten van je pap en mam, dat zal wel heel erg leuk zijn om die daar te ontmoeten, ze zien ook erg naar jou uit! Weer een mooi verhaal om te lezen. Dat gaan wij straks nog missen of ga je daar straks thuis gewoon mee door? Goeie tijd met je ouders en een hele fijne verjaardag.
    Groetjes Diny en de rest van het nest

  • 22 Mei 2013 - 12:09

    Annie:

    Hoi Maud,
    Ook wij zijn blij dat je niets is overkomen met die tornado,mooi verhaal om te lezen.
    Zullen het dadelijk wel missen als je weer thuis bent.
    Geniet lekker samen met je pap en mam en alvast Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag .
    Groetjes uit het koude Nuenen Cor en Annie

  • 22 Mei 2013 - 14:03

    Maud:

    Hee Maud,

    Je verhalen worden steeds Amerikaanser en het is echt grappig om te lezen, maar wel heel leuk!
    Geniet van je tijd samen met je parents! xx

  • 22 Mei 2013 - 17:00

    Jacqueline Kuppen:

    Hoi Maud,

    De avonturen daar houden maar niet op, leuk om ze wederom te horen!!
    Gelukkig is de tornado langs jullie op gegaan.
    Heel veel plezier met je papa en mama.
    Heel veel groeten voor jullie allen!!
    Jacqueline

  • 22 Mei 2013 - 19:19

    Jolan:

    Hoi Maud
    Wat een spannend verhaal over die tornado. Maar gelukkig heb je ook weer veel leuke en gezellige dingen mee gemaakt. alvast proficiat met je verjaardag en een hele fijne tijd met Nel en Henry. Het lijkt me erg leuk voor jou en voor hen , om al die mensen daar voor te stellen aan hen. Dan weten ze straks als je terug bent ook over wie je het steeds had.

    heel veel groetjes van ons uit het regenachtige en koude Rijkevoort.

    groetjes ook van Diede ( die is hard aan het leren voor haar examen...)
    Ton en Jolan

  • 22 Mei 2013 - 21:33

    Teuntje:

    Oh wat kan ik toch steeds lachen om je verhaaltjes Maud! Ik vind het zo grappig hoe je Nederlands schrijft haha!
    Wat zou ik toch graag mee willen met je papa en mama om jou weer is te zien!
    Gelukkig duurt het niet meer zo heel lang voordat je thuis bent, voor jou misschien wat minder leuk maar ik ben toch wel heel blij dat je weer thuis komt!!

    Geniet van je papa en mama en heeeeel veel plezier de laatste maandjes!


    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Mei 2013 - 21:33

    Teuntje:

    Oh wat kan ik toch steeds lachen om je verhaaltjes Maud! Ik vind het zo grappig hoe je Nederlands schrijft haha!
    Wat zou ik toch graag mee willen met je papa en mama om jou weer is te zien!
    Gelukkig duurt het niet meer zo heel lang voordat je thuis bent, voor jou misschien wat minder leuk maar ik ben toch wel heel blij dat je weer thuis komt!!

    Geniet van je papa en mama en heeeeel veel plezier de laatste maandjes!


    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Mei 2013 - 22:38

    Annie Janssen Lok:

    Hoi Maud,

    Fijn om te horen dat jullie niets hebben meegekregen van de tornado. Zag er niet zo best uit.
    Leuk jou sportverhalen weer te lezen.
    Wat zal je morgen gaan genieten als je pap en mam weer ziet. Wat is de tijd dan toch snel gegaan.
    Ik feliciteer je alvast met je verjaardag en een heel veel plezier met jullie drietjes en de rest.
    Tot snel

  • 27 Mei 2013 - 22:57

    Jan En Joke:

    Hoi Maud,

    Maud wat kun je toch schrijven altijd verrassend, ik blijf lezen.
    En pap en mam op bezoek en je bent jarig leuk veel plezier.
    En morgen HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag.


    Groetjes Jan en Joke en ons hondje





  • 28 Mei 2013 - 21:29

    Jannie:

    Hoi Maud,

    Gelukkig heb jij geen hinder gehad van de tornado op de tv waren de beelden wel heftig.
    Voor jou zit het er ook bijna op maar wat heb je veel mee gemaakt.
    Veel plezier met papa en mama.
    Proficiat met je verjaardag.

    Groetjes Jannie en fam.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 16027

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: