Christmas - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

Christmas

Blijf op de hoogte en volg Maud

26 December 2012 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo lieve lezers van mijn blog,
Hier weer een berichtje vanuit Oklahoma, want ja we leven nog allemaal! De wereld is niet vergaan gelukkig!
Alles gaat nog steeds erg goed, ik realiseer me dat ik alweer bijna 5 maanden weg ben!
Het is zo raar om te denken, de dagen tellen op aan de tijd dat ik hier ben, maar daar tegen over staat dat de dagen aftellen van de tijd die ik hier nog heb!
Mijn terugvlucht was oorspronkelijk op 31 mei, maar die ga ik verplaatsen naar 6 juli omdat een van mijn vriendinnetjes hier gaat trouwen en mij als bruidsmeisje erbij wou hebben en ik dat natuurlijk kei leuk vond!

Het jaar 2012 is bijna over, wat is dat raar zeg! Want 2012 was toch wel een heel belangrijk jaar voor mij geweest! Examens doen, diploma behalen, naar Amerika gaan in mijn eentje, afscheid nemen van al mijn lieve vrienden en familie! En gelukkig is alles helemaal goed verlopen! Want ja ook 2013 zal weer een belangrijk jaar worden, mijn zusje gaat naar Zuid-Afrika, ik ga slagen in Amerika, afscheid nemen van mijn vrienden en familie hier en dan in Nederland aan een studie beginnen en op kamers gaan. Maar genoeg sentimenteel gepraat voor nu!

Wat is er allemaal gebeurt in de afgelopen maand?!
Pfoe wat moet ik hard terug denken wat er allemaal is gebeurt want de tijd gaat zo snel ik kan het bijna niet bij houden.
Op school gaat alles erg goed, we hebben een hele rustige tijd achter de rug met veel films kijken, slapen, muziek luisteren en spelletjes spelen in de lessen.
Vorige week was een week met toesten voor de mensen die te veel dagen hadden gemist. Ik had niet te veel dagen gemist dus ik hoefde niets te doen!
In Government class doen we altijd eten uitwisselen. Ik maak nederlands eten en neem het mee voor de klas en de leraar neemt amerikaans eten mee dat ik nog nooit heb gehad.
Ik had een presentatie gehouden over nederland en had pepernoten gebakken en mee genomen, iedereen vond het erg lekker! En een jongen uit mijn klas vond het leuk om een presentatie over Amerika te maken dus we hadden ook een Amerika presentatie, was erg leuk.

In het weekend waren we met mijn amerikaanse organisatie CETusa, en de exchange studenten uit de buurt naar Oklahoma City geweest en hadden we geschaatst! Dat was erg leuk en gezellig! Daarna gingen we uit eten in een lekker Amerikaans restaurant van Toby Keith een beroemde Amerikaanse country zanger.
Omdat we met veel meiden waren besloten we dat we wouden gaan shoppen, dus gingen we naar de Mall en gingen we shoppen. Omdat het een paar weken voor kerst was was er veel opruimen en er was ontzettende kerst drukte. Het was een erg leuke dag geweest!

Met Basketball gaat het ook goed, het is nog steeds erg leuk! Ik heb geinformeerd voor het formulier, het is heel veel werk om in te vullen en op te sturen dus ik het besloten dat maar niet te doen. Ik vind het wel goed zo omdat ik waarschijnlijk toch niet in de wedstrijden kan spelen omdat ik niet zo geweldig goed ben!
Ons meiden team is redelijk goed en ik heb er vertouwen in dat we behoorlijk ver gaan komen in de competitie. Ons jongens team is echt heel erg goed, en winnen elke wedstrijd met 50 punten verschil dus hun gaan zeker ver komen! Ik heb trouwens ook besloten dat ik als het basketball seizoen is afgelopen(waarschijnlijk februari/maart) dat is ga softballen, dus daar heb ik ook wel zin in!

En nu is het kerst vakantie, ik heb met mijn gezin kerstgeviert op zondag omdat mijn gastvader deze week moest werken.
De moeder van mijn gastvader kwam langs en we gingen kado'tjes uitpakken. Ze vonden mijn kadotjes erg leuk en ik had ook hele leuke kadotjes gekregen!
Na het kado'tjes uitpakken gingen we eten, want ja dat is een heel belangrijk deel van Amerikaanse feestdagen!
Het traditionele kerstmaal is kalkoen ham en allemaal bij gerechtjes. Wij hadden dit ook, dus een lekker traditioneel maal! Daarna gingen we kerstfilms kijken.
Op Maandag en Dinsdag hadden we niet zo veel gedaan, ik en mijn gastmoeder hebben veel films gekeken en spelletjes gedaan. Kerst hier is maar 1 dag, ze hebben geen 2e kerstdag hier, dat vond ik wel interesant!

De rest van de vakantie heb ik veel basketball training en oefenwedstrijden. Morgen ga ik met exchange studenten naar de bioscoop.
Met oud en nieuw gaan we naar vrienden van mijn gezin toe geloof ik! Oud en nieuw is niet zo belangrijk hier en wordt meestal gewoon met het gezin gevierd. Ik zal onze wilde Nederlandse Oud en Nieuw avond wel missen hoor hahaha!

Verder weet ik dat in naar Hawaii mag gaan in Februari dus ik kan mijn vlucht gaan boeken en dan ga ik naar Hawaii met Exchange studenten voor ongeveer 5 dagen!

Ik geloof dat ik jullie nu wel weer heb bijgepraat!
Iedereen nog erg bedankt voor de kerstkaartjes die ik heb ontvangen!
Heel veel liefs,
Maud

  • 26 December 2012 - 20:35

    Diny:

    Hey Maud

    Weer een leuk verslag van je, we blijven zo mooi op de hoogte van je belevenissen. Wij hebben nu nog de tweede kerstdag, net het kerstmaal achter de kiezen en zijn lekker uit aan het buiken op de bank. We zullen je missen met de nieuwjaarsborrel of gaan we afspreken dat we skyp contact hebben rond 17 uur als alle ooms tantes, oma, neven en nichten bij elkaar zijn bij ons. We horen wel of dat gaat lukken.
    Heel veel liefs van ons allemaal.

    Diny

  • 26 December 2012 - 20:55

    Anneline:

    Leuk verhaal maud! Geniet er nog van! xxx

  • 27 December 2012 - 08:07

    Henry Kuppen:

    HOI MAUDIE,

    Weer zo'n leuk verhaal inderdaad een belangrijk jaar ligt achter ons en ook weer voor ons, voor ons hele gezin!
    Wat zal jij dik en rond zijn als je terugkomt, ben wel benieuwd wat voor kadootjes of je gegeven en gekregen hebt.
    Wij hebben nu net de 2e kerstdag erop zitten, genieten van onze kerstvakantie en luisteren de hele dag naar de top 2000.
    Dikke kus van ons allemaal, Nel, Nona en Henry

  • 27 December 2012 - 15:08

    Opa En Oma VanDuren:

    Hallo Maud Wat heb je weer een mooi verslag geschreven ,zo blijven wij mooi op de hoogte van al je belevenissen de kerst dagen zijn al weer voorbij noch een weekje en dan gaat Nona ook al weer ver trekken maar over een half jaar komen jullieweer terug Maud wij wensenjou veel plezier toe en tot het volgende verslag Opa en Oma

  • 27 December 2012 - 19:46

    Jacqueline Kuppen:

    Hoi Maud,

    Leuk om je verslag weer te lezen!
    Wij hebben de kerstdagen erop zitten. Tweede kerstdag kwamen Marloes en Koen vertellen dat ze gaan trouwen. Wij waren erg verrast! Via Facebook zag ik dat jij het berichtje ook had gelezen en dat jij erop hebt rereageerd oma was verbaasd dat jij het al zo snel wist.
    Nou nog een fijne vakantieweek en een hele fijne jaarwisseling en nog bedankt voor je kaart we hebben hem vandaag ontvangen, ik zal ze allemaal de groeten doen!
    Een heel mooi en gelukkig 2013!!
    Groetjes, Johan en Jacqueline

  • 30 December 2012 - 09:39

    Aloys Bart Dirk Ilse En Tom Marie-José:

    Hoi Maud

    Bedankt voor het leuke kerstkaartje! Wij vragen ons af wat je na terug komst nog het liefste wilt eten:
    Amerikaans of Nederlands? Echt leuk om je verhalen te lezen en nu ga je ook nog naar Hawai, super!
    Gisteren hebben we Ilse overgehuisd, ze woont nu samen met Tom in Uden. Na kerst is Bart met zijn vriendin gekomen en zij gaan vandaag weer terug naar Amsterdam.
    Dit was ook echt gezellig, gisterenavond zijn we met z'n allen nog naar Ilse geweest.
    Bij jullie geen tweede kerstdag maar wist je dat Nederland met Duitsland een van de weinige landen zijn waar tweede Kerstdag en tweede Paasdag gevierd wordt?
    En bruidsmeisje, bruidsdame kunnen ze beter zeggen, maar wel leuk. En als je langer blijft ook vakantie want dan is de school al afgelopen Nog heel veel plezier en al vast (Bijna nieuwjaar) de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Groetjes Marie-José

  • 30 December 2012 - 18:55

    Diede EnJolan:


    Hoi Maud,

    Bedankt voor de mooie kerstkaart en het leuke verslag,

    Kerst is voorbij en wij zijn net terug van twee dagen Amsterdam. Diede is mee geweest met een vriendinnetje.
    Het was erg leuk en gezellig maar wel druk, maar dat komt natuurlijk ook door de vakantie hier. Diede heeft nog weinig last van haar sleutelbeen gelukkig. In het nieuwe jaar start ze weer voorzichtig met voetballen en de volgende toetsweek staat weer voor de deur.
    Carlijn is net terug van de wintersportvakantie. Ze is daar geweest met Cas en zijn familie. De ouders van Cas hebben daar vrienden in Zwitserland met een pension. Niet gek op zo'n mooie plek he?
    Carlijn heeft niks gebroken....hoe is het mogelijk ;). Nu is ze alweer naar haar vriendinnen voor een late surprise avond. Al die meiden studeren nu, dus dat valt niet mee om een avond af te spreken met elkaar.
    Morgen is het alweer oudjaar en daarna gaan we afscheid nemen van je zusje. Nou dat wordt toch stilletjes hoor in de familie....

    He Maud, een fijne "Oud op Nieuw" enne veel groetjes ook van Ton (die is nu aan het koken jammie..) en Carlijn

    Diede en Jolan

  • 30 December 2012 - 23:34

    Linda :

    Hi Maud,

    Leuk om je verhaal weer te lezen! de kerst zit er alweer op en morgen is het alweer oudjaarsdag. Weer een jaar voorbij, de tijd vliegt inderdaad.
    Wat jammer dat oud en nieuw bij jou niet zo uitbundig gevierd wordt. Dat haal je dan volgend jaar maar weer in hier :-))
    En leuk zeg dat je bruidsmeisje mag zijn bij een vriendin daar, dat lijkt me toch wel heel speciaal. Bijzonder dat je in zo´n korte tijd al zo´n mooie vriendschap op hebt gebouwd.
    Wij wensen je een gezellige jaarwisseling en tot je volgende blog!
    groetjes Patrick, Linda, Floor en Evi

  • 01 Januari 2013 - 10:49

    Marian:

    Hoi Maud

    Ik lees je geweldig mooi verhaal nu pas om dat we net terug zijn van een paar dagen skieen in Zuid Duitsland.
    Hebben jullie daar ook al sneeuw of komt dat bij jullie niet??
    Wat leuk dat je bruidsmeisje mag zijn bij je vriendin,, zeker de moeite waard om nog wat langer te blijven.
    En we zijn benieuwd of je met softballen ook zo goed bent als met baketbal.
    Bedankt voor je leuke kerstkaart,,,.

    Wat ik je nog ff wil laten weten is dat Nona al een paar maal Lita bij les heeft gegeven in wiskunde,,daar is Lita namelijk niet zo goed in . Na de eerst bijles had ze voor haar proefwerk een 8,6 gekregen. Goed he.
    Maar na 3 keer kwam ze thuis met het punt van de andere toets en wat denk je,,,, ze had een 9,8 dat zegt wel iets over de bijles dacht ik zo.
    Ik mocht dit niet op facebook zetten van Lita,, maar ik vond het wel leuk om het jou te vertellen,, dan blijf je ook een beetje op de hoogte van ons.

    Groetjes Marian

  • 01 Januari 2013 - 20:05

    Jannie En Fam:

    Hoi Maud,

    Leuk om weer wat te lezen maar jij hebt het goed naar je zin.
    Ook nog wat langer weg en dan nog een bruiloft je maakt het wel allemaal mee.
    Gisteravond oud en nieuw gevierd met onze vriendengroep ,pap en mam waren ook van de partij het was reuze gezellig.
    We hebben nog gedobbeld en lekker gedronken en gegeten...
    Maud wij wensen jou ook alle goeds voor 2013 toe..

    Het vertrek voor Nona komt er al snel aan die gaan we ook volgen.
    Vele groetjes Dirk,Jannie,Anke,Marlies en Jeroen

  • 06 Januari 2013 - 20:06

    Cor En Annie:

    Hoi Maud,
    Ik heb net je verslag gelezen van kerstmis.
    Hartstikke bedankt voor je leuke kerstkaart.
    Leuk dat we je gezien hebben met het nieuwe jaar.
    Voor ons is 2013 wel erg goed begonnen hebben nl. een prijs gewonnen bij de postcode loterij.
    Gisteren was er een klein feestje in Nuenen met op treden van Wolter Kroes en Frans Bauer en Gers
    Pardoel. Fransje viel erg tegen zong als een kind Gers Pardoel was erg leuk.
    Nog een fijne tijd in het verre Amerika, en geniet maar van alles wat op je pad komt.
    Groetjes uit Nuenen, Cor en Annie

  • 24 Maart 2013 - 16:49

    Fam Van Duren:

    hallo Maud we hebben je verslag weer gelezen wat fijn dat je nu ook weer mee mag sporten dat is veel mooier dan aan de kant zitten,,,,Wij wensen je nog veel fijne dagen toe,, en tot de volgende blok Opa en Oma en nochmaals vele groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 16048

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: