Thanksgiving - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 November 2012 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo allemaal,
we zijn alweer een paar weken verder en ik heb weer veel meegemaakt. We hebben de presidents verkiezingen achter de rug met als uitslag Obama. Daar waren de Oklahoman mensen niet zo blij, ze zijn erg republiekaans hier en behoorlij racistisch! Maar inmiddels is iedereen alweer over de shock van Obama heen en hebben ze weer andere dingen aan hun hoofd!

Met basketball gaat het goed, we hebben bijna elke dinsdag en vrijdag wedstrijd en komen dan pas thuis rond 10/11 uur. We hebben onze eerste thuiswedstrijd gehad een tijdje geleden. De wedstrijden zijn ontzettend leuk het is altijd erg druk de sporthal met mensen die komen kijken. Het is echt amerikaans, we rennen de zaal binnen op muziek dan bidden we in een kring. Dan gaan we in een rij staan en zingen het volkslied met onze hand op je hart en met je gezicht naar de amerikaanse vlag!
We hebben nu 4 wijdstrijden gehad waarvan we er 3 hebben gewonnen.
Afgelopen maandag vertelde coach me dat ik geen echte wedstrijden mag spelen omdat ik van het buitenland ben en er is een of andere regel in Amerika over het sporten, ik snap het zelf ook niet helemaal. Ik ga aan mijn coördinator vragen of ze iets kan regelen voor mij dat ik wel mee kan spelen in de wedstrijden.
Voor de wedstrijden hebben we wedstrijden voor de minder goede mensen, deze wedstrijden tellen niet mee dus die mag ik wel spelen en ik ben nog gewoon deel van het team. Hopelijk kan ik iets regelen, en als het niet lukt is het ook goed.

Afgelopen week hebben we Thanksgiving vakantie gehad. We hadden vrij vanaf woensdag. Op donderdag was Thanksgiving. Op Thanksgivings dag ben je dankbaar voor alles wat god je heeft gegeven, en dit vieren ze lekker op zijn Amerikaans; met eten!
De kalkoen ging 5 uur in de over en ondertussen wachten we tot we konden eten. Justin's moeder was hier om met ons mee te eten. Mijn gastgezin is niet close met hun familie dat vind ik wel jammer want ik mis het wel om samen te zijn met de familie!
Maar er was ontzettend veel eten, de kalkoen was erg lekker, de rest was wel okee ik was niet heel erg onder de indruk! Er was wel een pecantaart die was erg lekker!
Na de thanksgiving lunch gingen we het huis versieren met kerstemis versiering, en tussendoor natuurlijk blijven eten van de gigantische kalkoen.
De volgende dag was blackfriday, dit jaar deden de winkels het een beetje anders. Ze hadden verschillende acties op verschillende tijden zodat het niet zo druk zou zijn. Mijn gastouders houden niet zo van blackfriday shoppen omdat het zo druk is altijd maar ik wou heel graag, omdat ik alles wat Amerikaans is wil meemaken.
Ik had mijn gastmoeder zo ver gekregen dat ze met me mee ging, en om 7 uur waren we bij de winkels en sommige winkels waren inderdaad erg druk. Mijn gastmoeder zij dat het vergeleken met normaal niet druk was omdat veel mensen nog veel problemen hebben met de crisis. Er was veel opruiming en het was leuk om te zien.

Hierna gingen we naar Oklahoma City om een voor een hondje te kijken, omdat een van de honden erg ziek was en een spuitje had gekregen. We vonden een heel lief hondje in het asiel en namen die mee terug.

Op Zaterdag hadden we weer een oefenwedstrijd van basketball, en daarna gingen we naar een van de meiden om de American football wedstrijd te kijken.
Het was een wedstrijd tussen Stillwater en Oklahoma City dus behoorlijk belangrijk voor deze regio!
We keken de wedstrijd en aten pizza en oreo's met melk, wat voelde ik me toch Amerikaans! Na de wedstrijd gingen we naar de bioscoop om twilight te zien. Het was een behoorlijk goede film, beter dan ik had verwacht!
Na de film gingen weer terug naar haar huis, en keken een horror film, aten meer pizza. We bleven daar slapen.
De volgende ochtend keken we nog een film en, je zal het nooit raden; aten nog meer pizza!
Daarna gingen ik en Summer(vriendin van mij) winkelen voor kerstmis kadotjes. Want ja, kerstmis komt er aan!

Vandaag ben ik weer naar school geweest en morgen hebben we weer een wedstrijd.
Het gaat nog steeds super hier en hopelijk gaat het ook heel goed met jullie allemaal daar!
Mijn Nederlands wordt al slechter, en heb behoorlijk problemen met zinnen maken! Hier staat tegenover dat mijn Engels wel veel beter is en ik begin al een Amerikaans accent te krijgen, en slang te praten!
Het weer is nog steeds behoorlijk warm voor de tijd van het jaar! Op thanksgiving dag was het rond de 25 grade, nu is het wel weer kouder rond de 10 grade. Dat is echt Oklahoma, de ene dag warm, de andere dag ijskoud!
En nog steeds zitten we met de droogte hier, het heeft sinds ik hier ben maar een keer heel hard geregend dus de wegen en het land is erg droog.
Ik vind het wel fijn zonder regen maar voor het land zou wat regen wel fijn zijn!

Oke dat was het wel weer voor nu ik ga zo naar bed toe want ik ben wel moe van mijn drukke weekend!
Heel veel liefs vanuit hier,
Maud

  • 27 November 2012 - 08:43

    Diny:

    Ha die Maud

    Wat een leuk verhaal weer, wat maak je veel mee en ik denk dat je 2 stoelen in het vliegtuig kunt reserveren als je weer naar huis vliegt, want met al dat Amerikaans eten zul je toch ook wel in de breedte groeien of gaat het nog steeds de lengte in? Fijn dat je het ook zo naar de zin hebt! Geniet er maar van, ben weer benieuwd naar je volgende belevenissen en ik hoop voor je dat je ook wedstrijden mag spelen met basketball, jou lengte kunnen ze natuurlijk wel gebruiken in jullie team.

    Heel veel groetjes
    Diny en familie

  • 27 November 2012 - 08:47

    Marian Kuppen:

    Hoi Maud,, ik heb weer met plezier je verhaal zitten lezen, erg leuk zoals je alles beschrijft.
    Ik hoop voor je dat je inderdaad de basketbal wedstrijden mag gaan spelen.
    Geniet van alles wat je daar meemaakt,want dat pakken ze je niet meer af.

    Groetjes Marian.

  • 27 November 2012 - 20:48

    Linda Speijer:

    Hi Maud,

    Erg leuk om je zo een beetje te kunnen blijven `volgen´, en grappig dat je nu al moeite hebt met het nederlands, moet je zien hoe snel dat gaat. Ik kan het me wel helemaal voorstellen, je hoort natuurlijk alleen maar engels om je heen en dan ga je dat zelf ook helemaal overnemen, dat wordt straks weer wennen als je weer terug bent in ons kikkerlandje.
    Jammer dat je niet meer mee mocht doen met de basketbalwedstrijden, jouw lengte kunnen ze natuurlijk wel gebruiken in je team, hopelijk kun je toch nog lekker blijven spelen, op welke manier dan ook.
    Ik zag op de foto dat bij jullie de kerstboom al staat, dat is al op tijd. Wij zijn hier nog helemaal niet met de kerst bezig, hier in huis heerst nog volop de sinterklaasstress, haha.....
    Nou heel veel plezier nog en alvast hele gezellige kerstdagen, zal toch wel een hele speciale kerst worden zo zonder je eigen familie om je heen, maar zo te lezen heb je het bij je gastgezin ook erg gezellig.

    Groetjes
    Linda (en Patrick, Floor en Evi)

  • 27 November 2012 - 22:41

    Henry :

    OH Maud als het nu al slecht gaat met je Nederlands wat zal er dan nog van het Mills overblijven! Ik hoop dat je inderdaad wel met de wedstrijden mee mag doen maar ik ben bang dat de regels dat niet toe zullen laten. Het zou een manier kunnen zijn om als school goed te scoren door een buitenlander binnen te halen en volgens mij kan ik zo'n verhaal nog herinneren van een jongen tijdens een voorlichting waar we samen zijn geweest. Maar gelukkig geef je zelf aan het niet zo erg te vinden en kun je toch wel spelen.

    Ik print je verslag uit en geef het aan oma Kuppen want die heeft nog geen EYEPET zoals oma van Duren.

    HOUDOE!
    XXXPapa

  • 28 November 2012 - 12:39

    Nel:

    Hoi Maud,

    weer een mooi verhaal, heb je trouwens nog wat gekocht op de black friday, moet je een extra koffer aanschaffen voor je aankopen? Ik heb wel een gehoord dat je dan flink kunt scoren!
    Ik had inderdaad begrepen dat de fam. het hondje een spuitje hebben moeten geven, was zeker niet zo leuk.
    maar gelukkig is er weer een ander. wat voor een soort is het?
    succes met het basketballen.en de voorbereidingen voor de kerst.
    xxxx Nel

  • 28 November 2012 - 18:56

    Jolan:


    Hoi Maud,

    Weer met plezier je verslag gelezen. Toch een heel ander wereldje daar als in Mill denk ik zo, he?
    Hoop voor je dat je mee mag blijven doen met de wedstrijden want dat zou anders wel jammer zijn.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje.
    Diede heeft 4 weken geleden met voetbal haar sleutelbeen gebroken en heeft daar erg veel last van gehad. Maar nu gaat het wel weer. Vandaag heeft ze weer voor de eerste keer gefietst.
    Carlijn komt in het weekend thuis, maar is dan ook druk met werk, vriendinnen en cas natuurlijk.
    We zijn ons aan het voorbereiden op de surpriseavond volgende week, spannend.

    Hey Maud, heel veel groetjes uit Rijkevoort
    Ook van de rest van de familie hier.


    Groetjes Jolan

  • 30 November 2012 - 11:02

    Miet En Piet Van Duren :

    HAllo Maud wat heb je weer een leuke brief gescheven En we horen dat je het nog goed naar je zin hebt Als ik een foutje srijf is niet zo erg want je spreekt al veel Engels heb ik gelezenBij ons gaat alles nog goed Het aller besteMaud en tot de volgende keerOma en Opa

  • 09 December 2012 - 22:25

    Annie Van De Ven:

    Hoi Maud,

    Gaaf om zo je live te zien vanavond.
    Je belevenissen te lezen . Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt . Het was gezellig bij jullie thuis.
    Ook je zusje heeft een klein feestje georganiseerd met allerlei lekkker hapjes.
    Ook voor ons staat kerst voor de deur maar de kerstboom mag nog even wachten om gezet te worden.

    Groetjes uit Nuenen Cor en Annie

  • 16 December 2012 - 22:09

    Carlijn:

    Hee Maud,
    Super leuk om je verhalen te lezen, ik ben benieuwd naar je Amerikaanse accent! Echt stoer!!! :)
    Ik volg je een beetje via deze blog en de foto's op facebook en ik ben eigenlijk wel heel erg jaloers.
    Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt en dat je overal lachend op foto's staat.
    Ik vind het echt knap! Ik voel mezelf zowat al aan de andere kant van de wereld, en ik zit in Tilburg (haha). Maar met mij gaat 't ook allemaal goed, zit nu in mijn tentamenweek en het is wel heel erg lastig moet ik zeggen!
    Maar wat ik me nu dus afvroeg he...

    heb je daar al een knappe brede lange basketballer ontmoet???????????????????????

    Haha maud geniet er nog van, ook van de kerst daar!
    Groetjes vanuit: jaja Tilburg! xxx Carlijn

  • 20 December 2012 - 11:42

    Philomeen Huybregts:

    Hej Maud,

    Och, dat Mills heb je, als je terug bent, weer zo onder de knie!
    Wat maak jij een leuke dingen mee. zeg!
    Weet je ondertussen al hoe het zit met de basketbalwedstrijden; of je wel/niet mee mag doen?
    En je hebt het, volgens mij, ook wel erg getroffen met je gastgezin; ze ondernemen zulke leuke dingen met je.
    Het is ook wel grappig hoe ontzettend 'Amerikaans' jij momenteel leeft. Thuis in Mill zou je waarschijnlijk heel veel dingen anders doen, maar het is natuurlijk hartstikke leuk om het allemaal eens echt Amerikaans mee te maken.
    Geniet van alle leuke en mooie dingen.
    Ik wens je Happy Holidays, Merry Christmas en and Happy Newyear.
    Lieve groetjes: Philomeen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 16032

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: