Halloween and much more - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu Halloween and much more - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

Halloween and much more

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 November 2012 | Verenigde Staten, Glencoe

Halloo allemaal,
eindelijk heb ik weer wat tijd gevonden om mijn verslag te schrijven. Afgelopen maand is erg druk geweest. Wat gaat de tijd toch snel, het is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik vertrok uit Nederland!

Op school gaat alles goed, we doen vrij weinig in school dus ik heb mezelf aan geleerd om mijn huiswerk tijdens de lessen te maken zodat ik thuis niets meer hoef te doen. Ik heb punten gekregen van school Oke de punten werken zo( ze werken in procenten en letters):
A 90-100% = een 9/10
B 70-80% = een 7/8
C 60-70% = een 6/7
D 50-60% = een 5/6
F 00-50% = een fail, dus onvoldoende
Mijn punter waren:
Yearbook A/97%
Computer app A/97%
Oklahoma History A/95%
Newspaper A/94%
English B/87%
Government A/94%
Athletics(sport) A/100%

Bij basketball hebben we 3 weken vol met oefenwedstrijden achter de rug. Dit was erg vermoeiend, we hadden thuis en uit wedstrijden en speelden vaak van 16.00 tot 20.00. Ik wordt al wat beeter in basketball en het is erg leuk om te doen! Vooral het samenzijn met het team en in de school bus reizen naar de wedstrijden toe. Volgende week vrijdag beginnen de echte wedstrijden, daar heb ik heel erg veel zin in!

Verder hebben we herfstvakantie gehad! We hadden 3 dagen vakantie, en dan nog weekend. Ik ging met mijn gastgezin camperen met de camper in Roman nose park, dat was 2 uur van hier vandaan. Het was ontzettend leuk en vooral de omgeving was heel erg mooi! We hebben veel gemoutainbiked en gewandeld. 's Avonds maakte we een kampvuur en aten we marshmellows, echt een kampeer gevoel! Ook zijn we naar een stadje geweest en hadden daar wat museums bezocht! Het was een erg leuke vakantie.

En toen was het halloweeen! Het weekend voor halloween, op vrijdag was de halloween dance. Voor de Halloween dance, was de meet your panther night. (Onze school mascotte is een panther en wij zijn de panthers) Op de meet your panther night worden alle basketball spelers voorgesteld aan iedereen die het wil zien. Het was heel erg druk, ik denk dat het hele dorp er was! Iedereen werd voorgesteld, en daarna speelde we een vriendschappelijke wedstrijd met de jongens team. We werden gemixt in twee teams, en speelde tegen elkaar. En toen gebeurde het ongelovelijke, ik scoorde! Iedereen begon heel hard te juichen en het was echt heel grappig!
Na de meet your panther night, was de halloween dance. We verkleede ons op school omdat het meteen begon. Het was redelijk druk, rond de 50 mensen. Niet veel mensen dansden maar ik en mijn vriendinnen gingen wel dansen. Het was erg gezellig!

De volgende dag gingen we naar een griezelhuis. Ik mijn gastouders, twee vriendinnen van school en een exchange student van denemarken (en haar gastvader) en exchange student van thailand.
We vertrokken rond 4 uur en gingen uit eten voordat we naar het griezelhuis gingen, het was ongeveer 2 uur rijden. Het was erg groot en er waren verschillende delen waar je heen kon. We gingen in twee griezelhuizen en een deel was buiten. Het was behoorlijk eng, maar niet te het was echt super leuk! We hadden erg veel gelachen, en het was echt super gezellig geweest! Ze bleven slapen, en de volgende dag keken we nog een film.
Woensdag was het écht halloween, eigenllijk zou ik met vriendinnen van school gaan trick or treaten, maar ze hadden te veel huiswerk dus gingen niet meer. Toen ging ik met een andere exchange student uit noorwegen. Ze was erg aardig! Trick or treat is, je gaat langs de deuren en roept; Trick or treat, en dan geven ze je snoep! Wij waren de oudste kinderen daar maar het was erg leuk. Veel mensen keken raar naar ons omdat we zo oud waren om te gaan trick or treaten, maar als we vertelde dat we exchange studenten waren gaven ze ons exctra veel snoep! Op het einde, hadden we allebei heel erg veel snoep!(En mijn gastouders vertelde dat dat weinig was, maar voor mij was het erg veel)
Iedereen had hun huis erg mooi versierd en ik vind het een hartstikke leuke Amerikaanse traditie!

Het was een erg drukke tijd, en waarschijnlijk ben ik wat dingen vergeten te vertellen! Ik heb een erg leuke maand gehad,
ik heb een pakketje van mijn ouders ontvangen dus met pepernoten, drop, stroopwafels en kaas kan ik er weer tegen aan!

Heel veel liefs,
Maud


  • 02 November 2012 - 07:10

    Henry:

    WAW MAud wat leuk om te lezen en wat ben jij goed zeg! Wat een punten, stuudje:-) en dan ook nog scoren met basketbal maar ja wat wil je met zo'n lengte.
    Ik vind het zo fijn dat het goed met je gaat. Je gastouders doen ook echt veel met je hé?
    Hoe is het met de storm Sandy heeft die nog wat van die mooie blonde lokken van je in de war gegooid?
    Daag lieve schat
    Papa

  • 02 November 2012 - 08:48

    Marian :

    Hey Maud echt super punten zeg,,
    en wat een leuke uitstapjes maken ze met jou, je wordt al echt een amerikaanse geloof ik.
    Geweldig dat je hebt kunnen score met basketbal, ik denk dat de tegenstander volgende week er wel van op zal kijken dat zo'n lange nederlandse zo goed kan basketballen.
    Heel veel succes verder,, vooral,,,geniet ervan meisje

    Groetjes Marian en natuurlijk Theo en Lita

  • 02 November 2012 - 10:15

    M Van Duren:

    Hallo Maud wij hebben jou verslag weer gelezn en gezien dat je ook al goed kan score laat in Amerika maar eens zien dat Nederlanders ook wel kunnen sporten,,!!En wat hebje goede punten. Wij vinden het fijn dat het zo goed met je gaat!! En dat die drie maanden zo vlug voor bij zijn ga zo door Maud De groetjes van Oma en Opa

  • 02 November 2012 - 10:57

    Diny:

    Ha die Maud

    Wat super leuk om je verslag weer te lezen, Bram, Kees en ik hebben net ook je foto's bekeken vooral die foto van de reus met het dwergje sprak Bram wel aan. Wat maak je veel mee en wat een klasse cijfers heb je toch behaald! Helemaal top. Lekker veel snoep opgehaald met halloween daar zal vast wel wat spek nu op je spillebenen komen. Wij wensen jou heel veel plezier, geniet van je tijd daar!

    groetjes van alle Jozephsjes en Diny

  • 02 November 2012 - 11:29

    Christel:

    Wauw Maud leuk om te lezen! Zo te zien heb je het heel erg leuk! Geniet ervan nog :-) liefs Christel

  • 02 November 2012 - 11:57

    Teuntje:

    Hee Maudster, wauw wat een goede punten, dat had je op skype helemaal niet verteld! Ik vind het super om je verhalen te lezen meis! Veel plezier en een dikke knuffel

  • 02 November 2012 - 12:02

    Fam Schimmel:

    Hoi Maud

    Super dat het zo geweldig met je gaat!! Waarschijnlijk krijg je al de kriebels als je weer terug gaat en wil je als je eenmaal in ons koude kikkerlandje bent weer gauw terug naar de States!!
    Groetjes van ons allen.
    Marie-José

  • 02 November 2012 - 13:57

    Nel:

    Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen.
    Ik had er wel bij willen zijn toen je scoorde met basketballen, misschien een nieuwe sport voor je in de toekomst?
    Wat een punten zeg, laat ze maar een nederlands poepie ruiken .

    heel veel kusje en knuffels van mij

  • 02 November 2012 - 14:20

    Jacqueline:

    Ha die Maud, nou dat gaat super goed met jouw!!! Fijn dat je weer zo'n uitgebreid verslag hebt geschreven. Groetjes, Jacqueline

  • 05 November 2012 - 21:52

    Annie Janssen Lok:

    Hoi Maud,

    Leuk om je verhaal te lezen zeg!!
    Het gaat gelukkig erg goed met je. Op school ook. Topcijfers meid.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal....

    Groetjes Annie en the boy's

  • 06 November 2012 - 18:32

    Harrie De Buurman:

    Maud, leuk verslag en heel leuk dat je daar andere dingen doet dan thuis.
    het lijkt me kei vet alleen in een andere wereld met veel natuur en belevenissen.
    ik hoop datje nog veel zal genieten want de tijd is zo voorbij.
    groetjes van de hele familie lange......

  • 07 November 2012 - 10:02

    Philomeen Huybregts:

    Hej Maud,

    Weer erg leuk om te lezen over je belevenissen.
    Fijn dat je gastgezin je ook alle kansen geeft om "The American way" te laten ervaren.
    En wat gaaf dat jullie zijn gaan kamperen; de natuur is daar vast overweldigend.
    Had je wel eens in Nederland Halloween gevierd met langs de deuren gaan? Zo ja, leek het daar een beetje op?
    En dan die schoolcijfers: Super!!
    En leuk dat het basketbal je zo goed bevalt en dan nog scoren tijdens een wedstrijd met veel publiek: fantastisch!
    Nou, geniet maar weer lekker verder.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Lieve groetjes uit Gouda van Philomeen.

  • 08 November 2012 - 21:30

    Anke:

    Heee maudi!

    Klinkt allemaal super zeg! fijn, geniet er van!
    Super punten zeg, nerdiii. hahah.

    loveeee yaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 16029

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: