Het begin van mijn avontuur - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu Het begin van mijn avontuur - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn avontuur

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo allemaal,

Daar is hij dan, mijn eerste echte reisverslag vanuit the USA.
Ik zal beginnen bij het begin, mijn vertrek. We vertrokken 's ochtends vroeg naar Schiphol. Van mijn vriendinnetjes had ik al afscheid genomen, van sommige zelf al een maand geleden zoals mijn beste vriendinnentjes Lola en Teuntje want zoals ze mij hadden verteld zouden ze pas 8 augustus terug komen van vakantie. En toen stonden er dus twee lifters voor Schiphol. Ik dacht ooh die kunnen we wel mee nemen; dus we stopten en toen waren het dus Teuntje en Lola. Ik vond het echt super leuk dus bij deze wil ik jullie nog een keer bedanken!
Alles verliep helemaal soepeltjes naar Schiphol en in Schiphol ook.
En toen was het moment van afscheid aangebroken. Dit was toch wel zwaar en zorgde voor wat tranen. Toen ik weg liep naar de security voelde ik me ineens heel eenzaam. Maar toen ik bij de gate zat te wachten en de andere nederlandse meisjes zag die met me mee vlogen ging dit snel weg. We kletsten wat en konden allemaal goed met elkaar opschieten.
De vlucht verliep heel snel en leek zeker geen 8 uur te duren! Tijdens de vlucht had ik het boek gelezen waarin iedereen wat had geschreven dit was echt super leuk en lief en gaf me zeker steun!
Aangekomen in New York werden we opgewacht door de Into(de organisatie) begleiders. Er waren al veel meer andere studen uit heel Europa.
Met de bus werden we naar ons hostel gebracht wat echt perfect lag, recht aan central park en ongeveer 10 minutjes lopen van Times Square. Bij het hostel kregen we wat te eten en toen stapte we in de bus om een avond tour door New York te doen. Wat behoorlijk vermoeiend was omdat ik(en de meeste) de avond van te voren weinig hadden geslapen in het vliegtuig en niet dan hadden we ook nog eens tijdverschil van 6 uur. Maar New York was wel heel mooi en het was heel leuk om alvast onze eerste indruk van New York te krijgen.

De volgende dag gingen we naar Central park, daar hebben we een poosje doorheen gelopen. Het was echt een heel groot park, en in het park zelf had je echt niet het idee dat je in zo'n inmens grote stad was. Na Central Park gingen we naar the Mall (winkelcentrum) om wat te shoppen.
's Avonds gingen we naar Times Square, hier was ik erg van onder de indruk. Het was zo groot en mooi met alle reclame borden, dit creerde zeker een bepaalde sfeer!
We waren trouwens in totaal met 105 exchange studenten waarvan 9 Nederlanders. Er werd van de 105 studenten 4 groepen gemaakt waarin je de heletijd rond liep. En onze groep was echt heel gezellig we hadden véél verschillende nationalitieiten zoals een spanjaard, een italiaan, mensen uit zweden, noorwegen, zwitserland, oosterijk, hongarije en nederland. Iedereen was heel aardig maar je merkte wel dat iedereen wel met zijn eigen landgenoten optrok. En zo ook wij met de 9 nederlandse meiden. We konden allemaal heel goed met elkaar overweg dus het was ook echt super gezellig, en leuk om het met elkaar te beleven.

Onze tweede échte dag in New York zijn we naar het vrijheidsbeeld gegaan. We gingen met de veerboot daarnaartoe omdat het op een eiland staat. Het was heel erg heet die dag dus het was lekker om op de boot te zitten. Het beeld was echt heel groot. Toen ik het van een afstand vanuit de bus zag dacht ik ooh het valt best wel mee zo groot is het niet maar wel dus. Vooral het uitzicht vanaf het eiland op de skyline van NewYork was super mooi! Je zag gewoon helemaal een waas boven New York hangen van de Smog. Op het eiland scheen de zon, dat hadden we in New York zelf nog niet gezien omdat daar dus een waas van smog boven de stad hing.
Na het vrijheidsbeeld gingen we terug met de boot en liepen we naar het 9/11 memorial. Dit was behoorlijk indrukwekkend. We kregen nog wat shop tijd op 5th avenue, daarna gingen we terug naar het Hostel en die avond hebben we niet veel meer gedaan.

De 3e dag in New York zijn we naar Times Square overdag om daar nog wat te winkelen en bijvoorbeeld de gigantische M&M winkel en TOYS'RUS winkel te bekijken. Ze hadden hier vanallerlei rare en grappige dingen, zoals een reuze rad. Toen we weer moesten verzamelen begon het te regenen. Het was nog steeds warm maar we waren wel allemaal doorweekt. We kregen nog wat vrijetijd dus we zijn met z'n allee een winkelcentrum ingedoken en hebben daar geluncht en lekker op de trap zitten kletsen. Hierna zijn we naar Rockefeller center gegaan, dit was een hele hoge flat in New York die een geweldig uitzicht had. Het was echt heel mooi om te zien, en er stonden allemaal van die grappige Amerikaanse politie agenten, eentje was aan het zingen en zei de heletijd; alright, alright, aaalright met zo'n lekker amerikaans accent.
Na dit fantatische uitzicht gingen we met alle 105 studenten uit eten in een restaurant, en drie keer raden wat we te eten kregen, ja hoor een lekkere cheesburger met frietjes. En natuurlijk gigantische glazen drinken. 's Avonds terug bij het hostel moest iedereen zijn koffer gaan inpakken want de volgende dag vertrokken we vroeg naar het vliegveld.

New York was zeker geslaagd, ik heb daar een erg leuke tijd gehad!

De volgende ochtend vertrokken we naar het vliegveld (niet iedereen vloog dezelfde tijd. we waren denk ik met 40 mensen). Alle mensen die met Delta airlines vlogen moesten er het eerste uit, dat waren 9 mensen waaronder ik. Er waren dus al veel mensen waar we afscheid van moesten nemen.
Toen we het vliegveld inliepen was het echt een ramp! Het was super druk, omdat de dag ervoor vluchten waren gecanceld waren er nu dubbel zo veel mensen. Om onze koffer in te checken moesten we zeker 2 uur in de rij staan en dan nog 2 uur voor de security. Dit zouden we dus nooit halen, dus onze begleidster probeerde iets te regelen.
Iedereen stuurde ons de heletijd een andere kan op, maar na enige tijd had ze iets kunnen regelen dat wij eerst mochten. Dit leverde de nodige vijanden op omdat iedereen het oneerlijk vond. Onze begleidster voelde zich heel erg aangevallen, en ze was behoorlijk in de stres dus dat zorgde voor wat tranen bij haar. Ik had echt heel erg medelijden met haar. Er waren ook van de 9 mensen 4 die naar een andere terminal moesten dus die moesten met een busje weg en zij ging met hun mee dus waren waren alleen op het drukke vliegveld.
We moesten in de rij van de security gaan staan, dit liep gelukkig behoorlijk door!
Alleen toen waren we eindelijk aan de beurt en toen werden we weer naar een andere rij gestuurd samen met wat andere mensen. Wij snapte niet waarom we nou weer weg moesten maar uiteindelijk werden we naar een andere security gebracht en mochten we daar naar binnen.
Eindelijk waren we in het vliegveld. Ik vloog samen met een ander Nederlands meisje naar Atlanta en daar moesten we allebei op een andere vlucht overstappen.
We hadden nog een half uur voordat onze vlucht vertrok dus we konden meteen boarden en we vlogen snel.
De vlucht duurde ongeveer 2 en een half uur en toen moesten we afscheid nemen en ik moest mijn terminal zoeken. Ik moet met de trein naar mijn terminal omdat het vliegveld zo gigantisch groot was. Aangekomen bij mijn terminal waren ze al bijna klaar met boarden maar ik was op tijd dus ik was blij dat dat gelukt was!
Ik vloog naar Oklahoma City, wat ongeveer 2 uur duurden. Daar aangekomen stond mijn gastgezin klaar! Het was een hele leuke ontmoeting! We moesten nog even op mijn bagage wachten, die eerst niet kwam, want het bleek dat hij met een andere vlucht was gekomen.
Toen ik mijn bagage had gingen we naar een restaurant wat eten en daarna naar hun mooie huisje!
Het huis was echt heel schattig en mooi. Ik ging mijn spullen uitpakken en omdat ik moe was behoorlijk snel slapen.

De volgende dag gingen we met z'n 3'en winkelen in een stadje in de buurt en we gingen de buurt bekijken. Ik voelde me meteen op mijn gemakt omdat ze echt heel aardig waren en ik goed met ze kan praten. Christina (mijn host mom) moest de aankomende week werken omdat ze lerares is, Justin (mijn host dad) Had vrij de heleweek dus wij zijn afgelopen week vanalles gaan doen, zoals mountainbiking, de omgeving bekennnen, shoppen, vissen, naar het meer en vanalles meer. Ook waren we naar de school geweest om mijn vakken te kiezen en alvast wat leraren te ontmoeten(alle leraren waren heel aardig)
mijn vakken zijn:
Yearbook,
Computer App II
Oklahoma history eerste half jaar 2e half jaar Media
Newspaper,
English literature,
Government
Athletics(ik ga basketball en misschien nog wat andere sporten doen)

Ook zijn we wezen kijken bij de softbalgame van meiden van mijn school, ik heb er een paar ontmoet en iedereen is echt heel aardig!

Wat me ook opvalt is dat de mensen hier allemaal zo vriendelijk zijn, mijn hostpartents zeggen dat dat iets van Oklahoma is.
Als ze hier in een winkel vragen hoe het met je gaat, willen ze het ook echt weten!
Wat ik ook heb gezien en grappig vond om op te merken is hun eetstijl het is echt heel anders en mijn gezin eet heel gezond voor Amerikaanse begrippen, waar ik heel blij mee ben, maar voor mijn begrippen is het nog steeds behoorlijk vet hahaha!
En natuurlijk de drink bekers zijn gigantisch en iedereen loopt hier rond met hervul bekers die ze heel vaak gebruiken. En omdat er zo veel frisdrank wordt gedronken is het ook heel goedkoop!

Ook nog even iets over de omgeving hier, het weer is heel heet er is een periode van droogte dus er zijn veel bosbranden geweest, als we naar het dorp rijden is alles langs de weg helemaal zwart, dat ziet er heel triest uit. Verder is de omgeving echt super mooi! Heel uitgestrekt en veel boeren bedrijven.

Dus zoals jullie uit mijn verhaal waarschijnlijk wel kunnen opmaken heb ik het super goed naar mijn zin! Morgen begint school en ik heb er echt heel veel zin in en ik zie ernaar uit om iedereen te ontmoeten!

Waarschijnlijk ben ik alsnog vanalles vergeten te vertellen maar het verhaal werd al zo lang dat ik toch maar eens ophield!

Heel veel Liefs, vanuit het warme Glencoe
Maud
(of zoals ze het hier uitspreken moot)

  • 17 Augustus 2012 - 08:02

    Nel:

    Nou Maud een hele belevenis, fijn dat je het zo naar je zin hebt.Veel succes met de start van de school!
    kusje kusje Nel

  • 17 Augustus 2012 - 08:24

    Koen En Marloes:

    Maud,

    Fijn dat je zo goede start hebt gemaakt met je belevenissen! Geniet ervan!

    Groetjes Koen en Marloes

  • 17 Augustus 2012 - 13:28

    Marian:

    Zo Maud, je hebt goed je best gedaan op het verhaal. Erg leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en hoe jij het ervaren hebt. Veel plezier verder en succes met je studie maar vooral geniet ervan. Groetjes Theo Marian en Lita

  • 17 Augustus 2012 - 13:39

    Anneline:

    Leuk om te horen dat de mensen daar allemaal aardig zijn!
    Veel plezier op je eerste dag school! xxx

  • 17 Augustus 2012 - 19:38

    Mira:

    hi maud !
    leuk om te horen dat je het naar je zin hebt daar !
    en heel veel plezier op je eerste dag school !
    X

  • 17 Augustus 2012 - 22:44

    Jan En Annie:

    Hoi Moot,

    Leuk om eindelijk eens iets te horen. Je schrijft erg leuk. Lekker om te lezen.
    Fijn dat je leuke "ouders"hebt gekregen. Heel veel succes met je eerste schooldag.
    Tot snel maar weer.

    Groetjes

  • 17 Augustus 2012 - 22:55

    Hoi Maud,:

    Wat een mooi verslag krijgen een goede indruk van je belevenisen.
    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Heel veel succes op school en veel plezier daar.
    groetjes uit Nuenen Cor en Annie.

  • 17 Augustus 2012 - 23:23

    Ricus En Wilma:

    wat kun jij spannend schrijven. fijn dat je het leuk hebt en we verheugen ons op het volgende verhaal. veel succes met je eerste schooldag en tot ziens.
    groetjes uit Riekevort van Ricus en Wilma

  • 18 Augustus 2012 - 09:42

    Teuntje:

    Hee Maudje, wat fijn dat het zo goed gaat! Leuk dat je zo'n lange verhalen schrijft haha. Ik ben toch wel een beetje jaloers op je hoor! Ik wens je veel succes op school, goed je best doen he haha. Veel plezier, dikke kus

  • 18 Augustus 2012 - 21:12

    Henry:

    Hoi Maud wat een leuk verhaal en wat fijn dat we je deze week op de Skype hebben gezien. Ik ben benieuwd wat je volgende verhaal zal zijn. Ik kan bijna niet wachten om je kalender te lezen. Dikke kus papa

  • 19 Augustus 2012 - 10:54

    Oma V Duren:

    Hallo maud ik vind het hele mooie verhalen dat heb je kundig gedaan. Ik hoop dat je heel veel leert op je nieuwe bestemming.

    Veel groeten opa en oma van duren

  • 20 Augustus 2012 - 19:21

    Johan En Jacqueline:

    Hallo Maud,
    Wat een uit gebreid verslag. Klinkt allemaal erg positief en mooi.
    Veel succes op school en wij zijn benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes, Johan en Jacqueline

  • 21 Augustus 2012 - 00:13

    Patrick En Linda:

    Hi nichtje

    Leuk zeg om jouw belevenissen te lezen. Wat heb je al veel gezien en je gaat vast nog veel meer moois beleven de komende periode, succes met school en geniet van je tijd daar. Wij kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Patrick, Linda, Floor en Evi

  • 26 Augustus 2012 - 12:03

    Jan Enjoke Enwoeffie:

    Hallo lieve schat,

    Wat een verslag boeiend lang en vol nieuwe ervaringen, echt wauw.
    Ik ben er effe stil van, fijn dat je zo te lezen het toch goed gaat.
    Wij zitten hier gewoon gezellig bij oma en opa wilma en ricus.
    In eenklein dorpje in een rustig straatje in een klein landje.
    Alles klein tegen de verhalen van jouw.
    En super leuk om zo met jouw te kletsen, dat zal ik zeker vaker doen.
    Maud een dikke kus vanons allen en tot mails.
    Good by en tot ziens. Van de club van oma en opa.
    En van mij beertje jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 16047

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: