De School - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu De School - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

De School

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 September 2012 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo allemaal,
als eerste wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik heb gehad! Ik vind het erg leuk om die te krijgen en te horen hoe het met jullie gaat!

Mijn eerste twee weken school zitten er alweer op! De eerste dag op school ging goed! Toen ik aankwam bij de school werd ik door iedereen aangestaard omdat ze meteen door hadden dat ik niet op deze school tuis hoorde. Ik kreeg een rondleiding door de school die ongeveer 5 minuten duurden, want de school bestaat uit een gang met 9 lokalen(waaronder de bibliotheek/computer lokaal). Alle leraren waren meteen erg aardig. Er was een lerares die heel concervatief is en ze vond dat mijn korte broek te kort was. Maar goed dat was voor de eerste dag niet echt een probleem. Toch vond ik het raar want er liepen meisjes met korte broeken rond, maar de regel is dat de broek, als je je armen naar beneden doet zo lang moet zijn. En ik ben nogal lang, en mijn armen ook dus zou mijn broek ook langer moeten zijn. Dus dat vond ik nogal raar!
Maar iedereen was heel geintereseerd en ze stelde veel vragen aan mij de drie meest gestelden vragen aan mij:
1. Is iedereen zo lang in Nederland?
2. Hoe lang ben je?
3. Hebben ze een MC donalds in Nederland?

Alle leerlingen waren erg aardig en de sfeer op school is heel leuk omdat iedereen elkaar kent is iedereen bevriend met iedereen dus het is niet echt op leeftijd. Er zijn vier klassen op school we hebben:
13-14 jaar Freshmans 9th grade
14-15 jaar Softmore 10th grade
15-16 jaar Junior 11th grade
17-18 jaar Senior 12th grade (hier zit ik in)

Oke ik zal even vertellen hoe een schooldag er ongeveer uitziet voor mij:
We beginnen om 8.05 en dan lopen we naar de kantine voor ontbijt, Dit ontbijt is lekker amerikaans, ofterwijl wat ik voorbij heb zien komen: hamburger pizza, pannekoek, wafels, muffins, Lekker vet dus hahaha!
Vervolgens begint de eerste les om 08.15 we hebben les tot 11.50. De meeste lessen zijn met juniors en seniors gemixt alleen mijn Oklahoma history les is een freshmans klas.
dan hebben we lunch, waarbij we weer naar de kantine gaan en weer lekker vet eten krijgen, zoals pizza hamburger, borito's macaroni met kaas etc. Ik heb besloten mijn eigen lunch mee te nemen om wat geld te besparen en aangezien ik het toch niet echt lekker vindt!
Als we hebben gegeten loopt iedereen naar de kantine waar ze snoep verkopen en de meeste mensen kopen een fles frisdrank en een reep chocolade of snoep! Dan begint de les weer om 12.20 en ik heb les tot 14.05,
dan lopen ik en 7 andere meiden naar de basketball zaal. Het basketball seizoen is nog niet begonnen en de meeste meiden spelen ook softball, en dat seizoen is nu nog bezig dus hun trainen nog niet voor basketball.
Wat wij doen tijdens de training is rennen. Elke dag 1mijl(1,4 km) of 2 mijl(3 km) En verder doen we nog niet zo veel.

De lessen zijn erg makkelijk en vaak is het alleen maar kletsen in de klas. Afgelopen donderdag hadden we het tijdens de government klas over onze eetgewoontes en die van hun. Ik kwam er achter dat ze heel veel eten hebben wat ik moet proeven, en iedereen was onder de indruk wan hoe wij eten. Zoals ze zeiden; voor hun is brood een voorgerecht en voor ons een hooftgerecht. Uiteindelijk kwamen ze er achter dat ik nog nooit een boterham met penutbutter and jelly (pindakaas en jam) had gehad! Dus toen besloten ze met z'n allen dat ik vrijdag mijn eerste boterham met penutbutter en jelly zou eten! En ja hoor vrijdag was het zo ver het was echt heel leuk, gezellig en lekker! Ze gingen door de intercom van de school omroepen dat ik mijn eerte boterham met pb&j had gehad en vervolgens kwam iedereen vragen hoe ik het vond. Dit was echt heel grapig!

Verder, het weer is hier afgelopen week behoorlijk onstuimig geweest, het is nog steeds erg warm maar gelukkig heeft het wat geregend want het was erg droog.
We hebben een kleine tornado gehad, wat ik onwijs leuk vond om te zien maar ook wel een beetje eng omdat het heel hard onweerden en blixemden.
Bij mijn gastouders heb ik het nog steeds erg goed naar mijn zin, ze zijn erg actief en als we vrije tijd hebben zijn we zo veel mogelijk bezig! Ze houden er van om te gaan vissen in een meer, die ze heel veel hebben hier! Ik heb een keer een vis gevangen maar ik voelde me heel schuldig omdat de haak in zijn buik zat! Maar toch is het best leuk om te doen, vooral in deze prachtige omgeving!

Dit weekend was het kermis hier, dit was erg leuk ik ben vrijdag avond en zaterdag avond met meiden van school erheen geweest. De kermis is eigenlijk precies hetzelfde als in nederland, alleen ze hebben veel meer eet tentjes, (die bijvoorbeeld gefrituurde augurken, ijs en snikkers verkopen, alles is gefrituurd hier!) En ze hebben een deel met dieren shows. Je kan bijvoorbeeld een koe showen en dan kiezen ze de mooiste uit. Dit is echt iets voor Oklahoma omdat het een hele agrarische samenleving is, met veel boerderijen!

Ik zie dat mijn verhaal alweer behoorlijk lang wordt dus ik ga er maar weer een eind aan brijen,
Ik heb nog wat feitjes over Oklahoma, die ik heb geleerd in de Oklahoma history klas:
Oklahoma's staat dier: bizon
Oklahoma's staat vogel: scissortale(weet niet wat dat in nederlands is)
Oklahoma's staat boom: Red bud(weet ook niet wat dat in nederlands is)
Oklahoma's staat vis: witte/zand bas
En Oklahoma betekend: land van het rode zand
Het zand hier is overal rood!

Dat was het dan weer, voor deze keer!
Ik ben waarschijnlijk wat dingen vergeten te vertellen maar dat komt dan wel weer in mijn volgende blog.
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!
Heel veel liefs Maud
(ik heb nog steeds nietmand gevonden die mijn naam normaal uit kan spreken!)

  • 02 September 2012 - 19:20

    Fam. Van Creij:

    Hoi Maud,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Spannend die foto's met dat slecht weer. Heel veel plezier nog en wel lezen graag je verslagen.

    Groetjes uit Haps van Arie, Gerrie Jeroen Rob en Moniek

  • 02 September 2012 - 20:02

    Annie Janssen Lok:

    Hoi Mout,

    Leuk weer om te lezen. Fijn ook dat je het ook leuk vind op school en zeker ook bij je gastouders. Bij ons zijn ze vanaf morgen ook weer allemaal naar school.
    Mark en Maarten in Utrecht en Maarten in Nijmegen.
    Tot het volende verhaal maar weer.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 02 September 2012 - 20:14

    Fam. Schimmel Mill:

    hoi Maud

    Wat leuk die foto's van dat meer, erg mooi. Fijn dat het ook goed gaat op school en dat je bijna niet hoeft te leren!! Heb je de tijd om veel te genieten!!! Vergeet vooral niet om veeeeeeeeeeeeeel foto's te maken want die willen we bij terug komst wel zien.
    Bart heeft destijds ook een tornado mee gemaakt en foto's van gemaakt.
    En moeten we alvast een vishengeltje voor jou kopen of wordt het toch niet je hobby??
    Heel veel lieve groetjes uit de Krommedijk,
    De Schimmeltjes.

  • 02 September 2012 - 21:39

    Nona:

    Haaaaaa lieftallig zusje. Wat een leuk verhaal schrijf je, hartstikke leuk om te lezen. Haha en wat ontzettend leuk van die peanut vutter and jelly happening. Ik typ nu vanuit onze iPad want je raad het al, dat is onze nieuwe aankoop. Maar erg andig vind ik het nog niet. We zijn ook net terug van Lille. Was suuuper leuk, veel mooie rommel gezien! Morgen skypen we misschien. Geniet maar veel. Xx nona

    Ooooh en we hebben de kalender van september nu,:) leuk

  • 03 September 2012 - 08:05

    Henry:

    Maudie!
    Wat een leuk verslag dit lees je in één keer door ik zie het zo allemaal al veel beter voor me.
    Ik ben zo blij dat het goed met je gaat en lekker naar de zin hebt. En ja meteen de kalender omgedraaid en nu de foto's gezien van je kamer hoe die eruit zag toen je hier was. Is je kamer nu ook zo?
    Goh en zelfs vissen begin je al leuk te vinden, kun je straks met mooi met Theo en mij gaan vissen!
    Ik ga die boom en vogel nog opzoeken....
    Houdoe!
    Dikke kus van papa

  • 03 September 2012 - 17:25

    Mira:

    hi Maud !
    echt super leuk om te horen dat het ook leuk is op school !
    en met die peanut butter and jelly super grappig !
    veel plezier en succes op school !
    X Mira

  • 03 September 2012 - 20:17

    Patrick En Linda:

    Hi Maud

    Superleuk om jouw blog te lezen, en zo een beetje mee te krijgen van jouw amerikaanse avontuur. Geweldig dat peanutbutter en jellyverhaal.....
    als ik jouw verslag zo lees is het niet zo raar dat veel amerikanen "Huge" zijn, wat een vette start van de dag zeg haha.
    Nou wij kijken weer uit naar je volgende verslag! veel plezier daar!

    groetjes Patrick, Linda, Floor en Evi

  • 03 September 2012 - 22:38

    Diny:

    Ha Maud of moet ik schrijven Moot

    Leuk om je verslagen te lezen ben er ff goed voor gaan zitten, we komen net terug van vakantie dus meteen verrast met 2 verslagen. Fijn dat je het goed naar je zin hebt en wat leef je nu toch in een andere te gekke vette wereld. Grappig dat je ook aan het vissen bent geslagen, we kijken uit naar je volgende verslag met alle belevenissen.

    Groetjes Thijs, Jolien, Bram, Daan, Kees en Diny

  • 03 September 2012 - 23:18

    Lola Fick:

    Hee lange nederlander, super fijn om je zo te kunnen volgen. Ik lees met plezier! Ik heb ook een blog sinds kort. www.lolasterre.wordpress.com XXXX

  • 04 September 2012 - 22:52

    Nel:

    Hoi maud,
    Leuk weer een verslag van je te lezen. zo kunnen we je belevenissen lekker volgen en ben je ondanks die grote afstand toch dichtbij!
    Ik kijk weer uit naar het volgende berichtje.
    Kusjes nel

  • 05 September 2012 - 10:10

    Harrie De Buurman:

    Leuk verslag en foto,s wat het eten betrefd eten de mensen thuis ook zoo vet.
    op dat agragische dorp zijn daar ook uitgaansbelevingen zoals disco etc.
    hoe lang slapen de mensen daar ?
    probeer regelmatig bij te lezen.
    hier in mill gaat alle goed ook met de buren volgens mij.
    groetjes tot de volgende keer.

    harrie

  • 13 September 2012 - 19:01

    Jolan:

    Hoi Maud

    Wat leuk om jouw berichtjes te lezen en zo te weten hoe het met je gaat en wat je allemaal mee maakt.
    Heel bijzonder hoor. Bij ons gaat alles oke. weer aan het werk en Diede is gestart met 5 havo.Hier is het ook een stuk rustiger nu Carlijn in Tilburg woont en studeert.
    We kijken uit naar je volgende verslag. Heel veel liefs uit Riekevort.

    Carlijn, Diede, Ton en Jolan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 16031

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: