vanalles en nog wat! - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu vanalles en nog wat! - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

vanalles en nog wat!

Blijf op de hoogte en volg Maud

23 Maart 2013 | Verenigde Staten, Glencoe

Halloo allemaal,
hier weer een verhaaltje van the USA!
Het gaat hier nog steeds hartstikke goed met mij! Ik geniet volop van mijn amerikaanse leven hier!
Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn blog schreef dus ik heb weer vanalles te vertellen! Het wordt waarschijnlijk wel een korte blog deze keer!

Lets see, waar zou ik beginnen....
Ik ga beginnen met het basketball, voor ons de meiden was het al afgelopen maar voor de jongens nog niet! De jongens waren zo goed en wonnen alle wedstrijden dus gingen naar de staatskampionschap in OKlahoma City. We kregen vrij van school en iedereen die wou kon in een hotel verblijven. Wij verbleven met 8 meiden in een kamer, dat was lekker vol omdat het eigenlijk maaar een kamer voor 4 personen was maar wel erg gezellig! Er waren allemaal verschillende scholen in het hotel en veel tieners dus er was een erg leuke sfeer en iedereen was natuurlijk erg luidruchtig!
Op donderdag was de eerste wedstrijd met z'n alle gingen we naar de sportzaal waar de wedstrijd was , het was nog een voor ronde dus de sportzaal was nog niet zo gigantisch groot maar het was wel erg druk! (Vanaf nu was het als je verloor lig je uit de competitie)
Ze speelden erg goed en we wonnen de wedstrijd!
De volgende dag was de volgende wedstrijd en nu was het in the big house, een gigantisch grote hall waar heel veel mensen in konden! Wij zater natuurlijk helemaal voor aan en met z'n alle waren we heel luid voor ons team! En ook nu wonnen we weer!
Zaterdag was de final game voor de goude ball. Het was een erg spannende wedstrijd en we wonnen met 4 punten verschil! Wat een ontlading was dat iedereen was zo blij en zowat het hele dorp was bij de wedstrijd dus onze jongens werden met veel trots onthaald! Want ja ons kleine dorpje was wel mooi staatskampioen geworden!

Ook voor de jongens was basketball nu afgelopen en voor hun begon baseball en voor ons was softball begonnen!
Softball is echt een onwijs leuke sport! Het is heel saai om te kijken omdat het erg langzaam in maar om te spelen is het heel leuk omdat het zo veel verschillende elementen heeft! Omdat ik het zo leuk vond en ik redelijk goed was besloot ik om het formulier uit te vullen zodat ik in de echte wedstrijden kan spelen! We hebben al 3 wedstrijden gehad en nog maar een paar te gaan omdat het seizoen erg kort is maar ik kan vanaf nu mee spelen in de echte wedstrijden!
Ons team is behoorlijk goed en we hebben nog niet verloren dus hopelijk komen we ver in de competitie!
Af en toe is het wel koud omdat we buiten trainen en het weer hier nog niet echt geweldig is! We hebben dagen dat het 25 graden is maar de dag erop is het weer maar 8 graden! We trainen elke dag lekker lang van 14.30 tot 17.30 dus mijn spieren zijn wel aan het groeien haha!

Afgelopen week hebben we voorjaarsvakantie gehad! Ik ging camperen met mijn gastouders we hebben veel mooie plekken in Oklahoma gezien. En ik heb eindelijk Oklahoma's bergen gezien!(oklahoma is behoorlijk plat) Het weer tijden de vakantie was gelukkig erg goed meestal tussen de 15 en 25 graden dus daar hadden we erg geluk mee want vandaag is het weer erg koud!

Dat was weer in grove lijnen wat ik heb mee gemaakt!
Ik wou nog even iedereen sterkte wensen met het koude nederlandse weer!
Liefs en Groetjes
Maud

  • 23 Maart 2013 - 19:01

    Teuntje:

    Hahahaha Maud, jij komt dalijk echt als spierbundel terug! Fijn dat je ook softbal leuk vind, doet me goed dat je het nog steeds leuk hebt!!

    IK MIS JE WEL!


    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Maart 2013 - 21:47

    Johan:

    Je vermaakt je eigen goed daar!Veel plezier.

  • 24 Maart 2013 - 00:30

    Annie Janssen Lok:

    Hoi Maud,

    Fijn om te lezen dat je het nog steeds goed bevalt.
    Het sporten heb je echt van je moeder ...........
    Heel veel plezier daar en sport ze.

    Groetjes van ons allen

  • 24 Maart 2013 - 00:53

    Diny:

    Ha die Maud

    Leuk dat je zoveel kunt sporten en dat ook nog erg leuk vind, grappig dat je schrijft dat "onze jongens" hebben gewonnen. Zit er ook één extra bijzondere jongen bij onze jongens of vind je ze allemaal even leuk.
    Geniet er maar van!

    Groetjes van Diny en de rest van het nest

  • 24 Maart 2013 - 11:56

    Jacqueline :

    Hoi Maud,

    De foto's op facebook waren al leuk nu het verhaal erbij, van je reis naar de Oklahoma's bergen.
    Wat heerlijk in het zonnetje, wij waaien hier bijna van de dijk.
    Nou sportieve meid, geniet nog deze laatste maanden in Amerika!

    Groetjes, Johan en Jacqueline

  • 24 Maart 2013 - 12:17

    Fam. Schimmel:

    Ha Maud

    Stuur eens wat beter weer vanaf die kant richting Nederland! Dirk is aan het voetballen met een legging aan. Koude oosten wind met een gevoelstemperatuur ver beneden nul.
    Leuk om je verhaal steeds te lezen, en wat sporten jullie veel daar. Wat zul je behalve spieren ook een conditie hebben, ben er jaloers op.
    Geniet nog en als je terug komt is het hopenlijk lekker warm weer hier.
    Groetjes Marie-José

  • 24 Maart 2013 - 12:30

    Marian:

    Hoi Maud

    Het sporten gaat je goed af geloof ik,, je zult wel een bereconditie hebben als je thuis komt.
    Je bent echt een ster in het schrijven van je blog,, echt mooi om te lezen weer.
    Hier in Wanroij gaat alles prima,

    groetjes Marian

  • 24 Maart 2013 - 13:26

    Annie:

    Hoi Maud,
    He wat een mooie foto's en het valt iedere keer op dat je zo geniet van de sport en het hele Amerikaans
    gebeuren . Stuur maar een beetje zon naar ons kikkerlandje daar kijken we naar uit.
    Nog een goede tijd daar!

    Groetjes uit Nuenen Cor en Annie

  • 24 Maart 2013 - 14:08

    Henry:

    Ha Maud,
    Leuk die sportieve verhalen wat herken ik me toch daarin! Trek je maar niets aan van degene die zeggen dat je de sportiviteit van je moeder hebt, jij en ik weten wel beter. Ik ben heel benieuwd wat we aantreffen als we in Amerika op visite komen want ik heb ook het gevoel dat je een echte spierbundel aan het worden bent. Geniet er nog van lieve meid.
    Dikke kus van je vader en ik denk dat ik deze reactie ook wel namens je moeder mag ondertekenen...

  • 24 Maart 2013 - 15:52

    Jolan :


    Hoi Maud,

    Fijn dat het nog steeds zo goed met je gaat. Lekker sportief bezig joh'
    groetjes van ons allemaal hier uit een steenkoud Rijkevoort.

    XxJolan

  • 24 Maart 2013 - 17:06

    Fam Van Duren:

    hallo Maud wij hebben weer jou brief gelezen en zien dat je nog steeds aan het sporten bent,,, wat zal je een rappe meid worden,ik heb gelezen dat je met sporten weer mee mag doen dat is fijn ,verder veel plezier en vele groetjes Opa en Oma

  • 26 Maart 2013 - 22:59

    Jannie Van Tilburg:

    Hoi Maud,

    Het gaat je nog steeds goed af daar..
    Je bent wel erg sportief bezig.
    Ook de foto's zijn erg mooi.
    Ben jaloers op jou met zo'n fijne temperatuur,wij blijven in de winter hangen .
    Maud de groetjes van ons allemaal uit Haps.

  • 04 April 2013 - 19:18

    Petra Peters:

    Hoi Maud,
    Ja hoor ook wij lezen de verhalen graag. Sporten doe je graag en volgens mij kun je het ook nog super goed. De taal zal verder wel geen problemen geven dat gaat vanzelf. Blijf vooral schrijven en dan kunnen we het een beetje bijhouden. Veel suc6 nog met sporten en nog een hele fijne en leerzame tijd.
    Groetjes uit Wanroij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 16021

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: