The American Way - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu The American Way - Reisverslag uit Glencoe, Verenigde Staten van Maud Kuppen - WaarBenJij.nu

The American Way

Blijf op de hoogte en volg Maud

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Glencoe

Hallo lieve lezers van mijn blog,

Hoe gaat het daar in het regenachtige Nederland?
Hier gaat het goed, afgelopen tijd is behoorlijk rustig geweest, en alles begint al normaal te worden voor mij. Het begint hier al winter te worden het is behoorlijk koud buiten, rond de 8 graden. Ik geloof dat het volgende week wel weer rond de 20 graden is, het weer hier is heel wisselvallig!

Op school is basketball practice(training) begonnen, we beginnen om 14.10 en trainen tot 16.30 ongeveer soms langer soms korter. Het is behoorlijk pittig maar zeker leuk om te doen! Het gaat aardig goed, het enigste wat ik nog moet leren is agresief zijn hahaha, want basketball is een behoorlijk agresieve sport!

We hebben ook een peprellay gehad op school, dit doen ze om iedereen warm te maken voor de school spirit, en het sportseizoen. Iedereen was werd uit de klas gehaald en we stonden met z'n alle in de gang en de cheerleaders riepen dingen en die moesten wij dan na roepen zoals: go panthers (mijn school is de panters, dat is onze mascotte).

Met mijn hostparents ben ik gaan camperen in Stillwater, het was gewoon een kort weekendje er tussenuit. We hadden gevist en op de moutainbike gereden, dat was wel een beetje eng omdat er veel rotsen en hellingen waren, maar de omgeving is zo mooi dus het was zeker leuk om te doen!

Ik vind het leuk om wat te vertellen over de amerikaanse gewoontes dus bij deze;
Voor de Amerikanen is het heel normaal om met alleen een vork te eten, het is hier onbeschoft om met mes en vork te eten. Alleen als je steak eet, eet je met een mes, gekke Amerikanen!

Afval scheiden, dat kennen ze hier niet, we hebben een prullenbak daar gaat groenafval, glas, papier en al het andere afval in! Dit vond ik heel raar in het begin, ben er nu al aan gewend.

Uiteten gaan, dat doen ze hier heel veel, het eten is heel goedkoop rond de 8 euro en dat is inclusief drinken(zoveel je wilt want overal waar je drinken koopt is refill, van de mc donalds, tot een video winkel, tot een restaurant). De meeste Amerikanen gaan minimaal 1x in de week uit eten, bijna alle restaurants zijn fastfood concept, je krijgt je eten heel snel en het is niet rustig zitten en eten maar allemaal snel snel snel. Ze hebben wel veel verschillende en zeker lekkere restaurants hier!

Amerikanen zijn erg spraakzaam, bijna overal waar je komt maken ze een praatje met je! In de supermarkt moet je vaak een paar minuten extra uitrekken voor een praatje met de cassiere.

De Amerikanen houden ook heel erg van easy(makkelijk), en ready made(kant en klaar). In de supermarkt kun je veel kant en klare dingen kopen zoals: kant en klare scrumbled eggs mix, kant en klare maaltijden, kant en klaar koekjes deeg(zodat als je koekjes wil maken je ze alleen maar in de over hoeft te stoppen) en nog veel meer! Ze proberen zo veel mogelijk tijd te besparen op dingen zoals koken en schoonmaken zodat ze meer kunnen werken en meer leuke dingen kunnen doen.
Ook willen ze graag gezond leven, maar gezond eten kost te veel tijd, daarom zijn poeder drankjes met vitaminen, met proteïne,of met energie erg populair(dat is lekker makkelijk!)

Dit waren een paar van de typisch Amerikaanse dingen die mij erg zijn opgevallen, er zijn nog veel meer dingen maar daar kan ik nu even niet op komen!

Afgelopen maand zijn in Oklahoma 2 kinderen geweest die zelfmoord hadden gepleegd omdat ze gepest werden. Daarom heeft onze school maandag een anti-bullying(pesten) week. Elke dag doen we iets anders, morgen moeten we een wit shirt dragen en mensen mogen daar dan aardige dingen over jou opschrijven. De hele week staat in teken van pesten, horen en gehoord worden!

Ik hoop dat ik iedereen weer een beetje op de hoogte heb gebracht van mijn avonturen hier!
voor de geinteresseerde mijn adres hier is:
fam Johnson
4303 East Burris
Glencoe Oklahoma 74032
USA

Heel veel liefs, Maud

  • 07 Oktober 2012 - 18:27

    Diny:

    Ha die Maud

    Leuk om weer wat van je te horen, je schrijft ook zo boeiend!
    Hele andere gewoontes daar in Amerika dat zal straks weer wennen zijn thuis als je het afval weer moet scheiden en al die andere gewoontes van Nederland je weer eigen moet maken. Super basketball daar heb jij de ideale lengte voor, zullen veel jaloers op zijn! Ik wens je weer heel veel succes daar!

    groetjes Diny en de rest van het Jozephs nest

  • 07 Oktober 2012 - 19:22

    Nona:

    yessssssssss weer een verhaal, leuk ik hou van je verhalen!!

  • 08 Oktober 2012 - 00:06

    Nel:

    Heerlijk weer een verhaal te lezen, ik was er aan toe.Ik ben blij dat het goed gaat met je.
    Heb je voor die reus foto, het kleinste meisje uitgezocht of zijn ze allemaal zo klein daar?
    Als dat zo is, hangt dan bij het basketballen het doelnet misschien ook wel zo laag , dat jij met jou lengte de bal er zo in kunt leggen! succes en de kusjes van ons hier!xxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 00:06

    Nel:

    Heerlijk weer een verhaal te lezen, ik was er aan toe.Ik ben blij dat het goed gaat met je.
    Heb je voor die reus foto, het kleinste meisje uitgezocht of zijn ze allemaal zo klein daar?
    Als dat zo is, hangt dan bij het basketballen het doelnet misschien ook wel zo laag , dat jij met jou lengte de bal er zo in kunt leggen! succes en de kusjes van ons hier!xxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 10:00

    Philomeen:

    Hej Maud,

    Leuk om je blog te lezen. Van Nel had ik al wel wat dingen gehoord, maar in jouw blog lees je jouw eigen ervaringen. Het lijkt me fantastisch om van binnenuit de Amerikaanse manier van leven mee te maken en te ontdekken. Maar het lijkt me ook bijzonder om daar zelf op school te zitten en er gewoon echt bij te horen; wel fijn dat je niet op zo'n gigant van een school zit. En dat basketballen lijkt me ook heerlijk voor je om te doen.
    Ik vind je foto's leuk om te zien, want dan krijg je nog meer een idee van de omgeving en sfeer waarin jij nu leeft. Fijn dat je trouwens in zo'n 'actief' gezin terecht bent gekomen, want dat had je ook anders kunnen treffen... Je hebt zelfs al een tornado doorstaan; stoer hoor!
    Onze Mathijs is nu zo'n 4 weken weg en die zit momenteel in the middle of nowhere in de buurt van Adelaide (Aus.). Ook hij heeft het prima naar zijn zin. Hij maakt van alles mee en geniet met volle teugen.

    Maud, jij ook weer een goede en fijne tijd. Maar goed dat je zo groot bent, want dan hebben de medeleerlingen deze week extra veel ruimte om op jouw witte shirt veel positieve dingen over jou te schrijven, hihi!
    Tot je volgende blog. Have fun!

    Lieve groetjes: Jesper, Peter en Philomeen.

  • 08 Oktober 2012 - 19:10

    Iris:

    We hadden het dit weekend over je!
    En warempel, meteen weer een bericht.
    Wat zal Nona blij geweest zijn :)
    Leuk om te lezen!
    xx Iris

  • 08 Oktober 2012 - 20:32

    Annie Janssen Lok:

    Hoi Maud,

    Nou als jij maar oplet met het eten. Niet te veel fast food.
    Het is maar goed dat hier de cassiere niet zo spraakzaam is, anders kom ik altijd te laat thuis.

    Groetjes van ons allemaal en nog heel veel plezier daar.
    De Lokkies

  • 08 Oktober 2012 - 21:09

    Fam. Schimmel:

    Hoi Maud

    We genieten van jou verhalen!! En in die schoolbus is het vast ook heel gezellig!! Is wel wat relaxed met de bus, beter dan thuis bij Nona op de scooter door weer en wind.
    En ja met jou lengte is basketbal natuurlijk gemakkelijk, ik denk dat ze jou allemaal wel in hun team willen.
    We worden wel jaloers als we lezen dat uit eten de gewoonste zaak van de wereld is bij jullie daar, maar onze hutspot smaakte vandaag ook voortreffelijk.
    Twintig graden bij jou, nou hier is het echt herfst met veel regen en kou. Dus geniet maar.
    Groetjes van ons allen uit een regenachtig Mill
    Marie-José

  • 09 Oktober 2012 - 23:44

    Ron, De Vader Van Lola:

    Waanzinnig leuk om te lezen Maud, Veel plezier.
    groet Ron

  • 10 Oktober 2012 - 17:24

    Jolanda Vd Pol:

    Hey Maud
    Heb al op facebook gereageerd.
    Super verhaal van je.
    Heel veel plezier, en veel liefs voor jou
    Groetjes Jolanda

  • 11 Oktober 2012 - 20:24

    Jannie En De Rest Van De Fam.:

    Hoi Maud,

    Leuk om weer wat te lezen over jou avontuur.
    Fijn dat je het naar je zin hebt en zo maak je vanalles mee..
    Basketballen,mouintenbiken ,je bent erg sportief bezig..
    Grappig die foto met mini en maxi!!!!!!
    Veel plezier en de groeten uit het Herfstachtige Haps....
    Jannie

  • 14 Oktober 2012 - 11:53

    Oma:

    Hoi maud,

    Ik heb je berichtje weer gelezen, het was weer erg interesant.De foto van jouw met dat kleine meisje is er grappig. jou nieuwe uniform van je sporten heb ik ook gezien, ziet er mooi uit.
    Groetjes oma en opa we kijken uit naar je volgend verhaal

  • 14 Oktober 2012 - 13:51

    Opa:

    Hallo maudje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glencoe

Maud

Hallo allemaal, Dit is mijn blog voor als ik in Amerika zit. Reacties zijn natuurlijk altijd super leuk, en welkom! Ik hoop regelmatig een bericht te kunnen plaatsen om jullie op de hoogte te houden hoe het met me gaat. Liefs, Maud

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 1260
Totaal aantal bezoekers 16016

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: